انفجار بمب انتحاری در مسجدی در کابل

منابع افغانستانی از انفجار یک بمب انتحاری در مسجدی در کابل، پایتخت افغانستان و مجروح شدن دست‌کم ۳ نمازگزار در این انفجار خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک انفجار مهیب در محله دیپلماتیک نشین کابل، پایتخت افغانستان، شنیده شد. بنا بر گزارش‌ها، یک بمب‌گذار انتحاری خود را در داخل مسجدی در محله دیپلماتیک نشین در پایتخت افغانستان منفجر کرد.

در این عملیات انتحاری یک نمازگزار کشته و دو نمازگزار دیگر زخمی شده‌اند.

روزنامه‌نگار رویترز و اعضای پلیس کابل گزارش دادند که این انفجار در مسجد وزیر اکبرخان انجام شده است. بسیاری از سفارت‌خانه‌ها و دفاتر نمایندگی‌های خارجی در این منطقه حضور دارند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان تایید کرد که ایاز نیازی، امام جماعت مسجد وزیر محمداکبر خان در کابل که در انفجار امشب در محوطه این مسجد زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات جان باخت.

وزارت کشور افغانستان همچنین اعلام کرد که مواد انفجاری از قبل در محوطه مسجد وزیر محمداکبر خان جاسازی شده بود.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان در پیامی توییتری ضمن محکومیت وقوع این انفجار، آن را وحشیانه و غیرانسانی توصیف کرد.

پیش‌تر نیز در روز شنبه ۳۰ می، داعش مسئولیت انفجار بمبی انتحاری را برعهده گرفت. این انفجار انتحاری منجر به مرگ یک روزنامه‌نگار و یک تکنسین در پایتخت افغانستان شد.

گزارشگران بدون مرز تاکید کردند که طالبان و سایر گروه‌های شبه‌نظامی، بار‌ها روزنامه‌نگاران را در افغانستان مورد هدف قرار داده‌اند. این حملات منجر به کشته شدن ۱۵ خبرنگار در سال ۲۰۱۸ شده، که خونین‌ترین سال‌ را برای رسانه‌های این کشور رقم زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
مگه مسجد و مقبره جاي اينكاراست ؟
آخرین اخبار