ترودو: با وحشت در حال تماشای اتفاقات در آمریکا هستیم

نخست وزیر کانادا از اتفاقات رخ داده در آمریکا درپی قتل یک سیاه پوست به دست پلیس ابراز شگفتی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در پاسخ به سئوالی درباره فراخوان احتمالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ارتش این کشور برای سرکوب اعتراضات به مدت بیش از ۲۰ ثانیه سکوت کرد و سپس هشدار داد کانادا با وحشت در حال تماشای اتفاقات آمریکاست.

وی گفت «ما همه با وحشت و حیرت در حال تماشای رخداد‌های آمریکا هستیم. اکنون زمان کنار هم آوردن مردم است. اکنون زمان گوش دادن و فهمیدن آن است که بی عدالتی با وجود پیشرفت در سال‌ها و دهه‌ها هنوز هم ادامه دارد.»

در پی قتل وحشیانه جورج فلوید به دست پلیس آمریکا، تظاهرات‌ گسترده‌ای از بامداد چهارشنبه آغاز شده است. اگرچه مبدا این تظاهرات شهر مینه‌سوتا ایالت مینیاپولیس بوده، اما آتش اعتراضات خیلی زود به سایر نقاط آمریکا منتقل شده است.

حتی سایر شهروندان غیر سیاه‌پوست به اعتراضات ضد نژادپرستی سیاه‌پوستان پیوسته‌اند. سیاه‌پوستان خطاب به سفیدهای آمریکا اعلام کردند که سکوت آن‌ها در برابر جنایت پلیس آمریکا به معنای تایید آن است.

دونالد ترامپ روز دوشنبه خطاب به فرمانداران آمریکایی اعلام کرد که در برابر آشوب‌ها ضعیف عمل می‌کنند، وی از فرمانداران سایر ایالت‌ها خواست که شمار بیشتری از معترضان آمریکایی را دستگیر کنند.

همزمان نوام چامسکی، تحلیلگر ارشد آمریکایی فاش کرده که ترامپ از شرایط جاری آشو‌ب‌ناک آمریکا راضی است، چراکه بدین ترتیب راست‌گرایان افراطی و حامیان اصلی ترامپ به خیابان‌ها سرازیر خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
"؛سیاه‌پوستان خطاب به سفیدهای آمریکا اعلام کردند که سکوت آن‌ها در برابر جنایت پلیس آمریکا به معنای تایید آن است؛" تعداد سفیدپوستهایی که به دست پلیس‌های سیاهپوست کشته میشند در آمریکا بیش از سیاهپوستانی هست که به دست پلیسهای سفید پوست کشته میشند. تعداد قتل سفیدها به دست سیاهپوستان هم ۲۷ برابر قتل سیاهپوستان به دست سفیدپوستان هست. هرسال بیش از ۲۰ هزار تجاوز جنسی از طرف مردان سیاهپوست به زنان سفید پوست انجام شده ولی آمار عکس اون یعنی تجاوز مردان سفید پوست به زنان سیاه پوست به تعداد انگشتان دست نیست. حالا اگه سیاهپوستها علیه جنایات یه عده از مردم خوشون علیه سفید پوستان سکوت کنند طبق منطق بعضی از رهبران خودشون تایید کننده این جنایاتند. سال گذشته تو همین شهر یک پلیس سیاهپوست به زن استرالیایی سفید پوست رو کشت و ۸ ماه کشش دادند تا جنایت انجام شده رو قبول کنند و هیچ جای آمریکا هم به آتش کشیده نشد. واقعیت آمریکا اینه که یه مشت صهیونیست ثروتمند آمریکاییهای از همه جا بیخبر و ساده لوح رو به بند کشیدند و برای اینکه سرشون به خودشون گرم باشه بینشون جنگ نژادی راه انداختند یانکیهای احمق هم به جز عده‌ای معدود فریب این بازیهارو خوردند. همون بهتر کشورشون تجزیه شه شرشون از سر دنیا کم بشه. البته اگه این جنایتکارای صهیونیست چین رو آمریکای بعدی نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
این همون ترودوی لیبرالیه که سال پیش عکسهای مسخره کردن سیاهپوستهاش لو رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
همه احساس خطر كردن ولي نابوديشون حتميه چون سرمايه داري همون نژاد پرستيه و كاريش هم نميشه كرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
نژادپرستی صهیون علیه غیر یهود
آخرین اخبار