صادرات ۲۱۷ تن کالا از فرودگاه اصفهان به کویت

مدیر کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان گفت: تا به حال ۲۱۷ تن کالا در ۴۰ روز گذشته با ۱۱ پرواز به کویت صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وحید اسدی مدیر کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان اظهار داشت: کارگو ترمینال فرودگاه بعد از ۱۰ سال فعالیت خود را با رفع نواقص و آزمون و خطا آغاز کرد و توانست با سفر‌های فوق‌العاده صادرات خوبی را به کشور کویت انجام دهد، امیدواریم با حمایت مسئولان استانی این کارگروه موفقیت‌های خوبی را ارائه دهد.

او با اشاره به اینکه کرونا باعث تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها شد، بیان کرد: از هشتم اسفندماه که بیماری کرونا جامعه را به گرفتاری کشاند پایانه فرودگاه نیز تعطیل شد و دیگر پرواز‌های خارجی به کشور وارد نمی‌شد.

مدیر کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان ادامه داد: هرساله از طریق شیراز و تهران بار ماهی و میگو به کشور کویت صادر می‌شد که امسال با استفاده از ظرفیتی که در اصفهان به وجود آمد از فرصت بهره بردیم و با راه اندازی کارگو ترمینال این امر را برای اصفهان نیز محقق کردیم.

او در خصوص فرایند عملیاتی شدن این پایانه عنوان کرد: ما تعدادی پرواز از شرکت ایران ایر درخواست کردیم که با موفقیت این اتفاق افتاد و توانستیم با ۱۱ پرواز آمار قابل قبولی بار به مقصد کویت برسانیم و این درحالی است که دوازدهمین پرواز در هفته جاری انجام می‌شود.

اسدی با اشاره به بار‌هایی که از اصفهان صادر می‌شود، گفت: عمده محصولاتی که اصفهان به مقصد کویت صادر می‌کند ماهی، میگو، بامیه و قارچ بوده است که هزینه حدودی آن‌ها بالغ بر یک میلیون دلار است.

او خاطرنشان کرد: میزان باری که در ۴۰ روز گذشته طی این ۱۱ پرواز انجام گرفته نسبت به کل بار‌های ارسالی سال پیش از فرودگاه اصفهان، ۳۶۰ درصد رشد داشته که نشان‌دهنده پیشرفت ۲۰ درصدی در این حوزه است.

مدیر کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان تصریح کرد: تا به حال ۲۱۷ تن کالا صادر کرده‌ایم که با این نتیجه نوید می‌دهم این رشد تا پایان سال آمار ۱۰۰۰ درصد را نیز رد خواهد کرد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.