آسوشیتدپرس: رهبر ایران قتل «جورج فلوید» را برملاکننده ماهیت واقعی آمریکا دانست

خبرگزاری آسوشیتدپرس با پوشش سخنان امروز رهبر انقلاب نوشت آیت‌الله خامنه‌ای ادعا‌های حقوق‌بشری آمریکا را مورد انتقاد قرار دادند.‌

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی با تشریح بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت بزرگداشت رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی نوشت رهبر ایران ادعا‌های حقوق‌بشری دوگانه آمریکا را زیر سوال بردند.

در ابتدای گزارش آسوشیتدپرس آمده است: رهبر ایران در پی قتل جورج فلوید سیاست‌های دوگانه واشنگتن در حمایت از حقوق‌بشر را مورد انتقاد قرار دادند. آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی خود به مناسبت سی و یکمین سالروز رحلت آیت‌الله خمینی، اعلام کردند آن‌ها (آمریکا) مردم را در جنایتی آشکار می‌کشند و در حالیکه مدعی (حمایت از) حقوق بشر هستند، (برای این جنایت) عذرخواهی هم نمی‌کنند. رهبر ایران افزودند ظاهرا آن مرد آمریکایی-آفریقایی تبار که در آنجا کشته شد، یک انسان نبود.

بنا به گزارش این رسانه آمریکایی، آیت‌الله خامنه‌ای ضمن توصیف قتل فلوید و اینکه چگونه او در آخرین لحظات «نمی‌توانم نفس بکشم» را تکرار می‌کرد، آن را نه اتفاقی تازه بلکه برشی آشکار از ماهیت واقعی آمریکا دانستند. رهبر ایران گفتند این همان کاری است که آمریکایی‌ها علیه همه مردم دنیا انجام می‌دهند.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند «نفس بکشد» و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

مرگ دردناک این شهروند سیاه‌پوست موجی از اعتراضات را نه تنها در درون آمریکا بلکه در کشور‌های دیگر دنیا به همراه داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
کاش در تمام کشورها با پلیس خاطی برخورد شود
معمولا چون پلیس در خدمت دولت است احتنال رهایی اش زیاد است.
آخرین اخبار