مصرف برق در دزفول از ۵۲۳ مگاوات آمپر گذشت/ویروس کرونا بی تقصیر نیست

سرپرست مدیریت شرکت توزیع برق دزفول گفت: در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۴ خردادماه امسال، ۵۲۳.۲ مگاوات آمپر در این شهرستان مصرف شد که نشان دهنده افزایش ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن پیام فر سرپرست مدیریت شرکت توزیع برق دزفول با اشاره به وجود ۱۵۴ هزار مشترک برق در شهرستان دزفول گفت: ۱۲۳ هزار اشتراک از این تعداد، خانگی است که نشان می‌دهد میزان باری که از طرف مشترکان خانگی مصرف می‌شود بالا است.

او اظهار داشت: پیک مصرف برق در این شهرستان طی پارسال ۴۹۰.۸۲ مگاوات آمپر بوده، در حالی که از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ خردادماه امسال از ۵۲۳.۲ مگاوات آمپر گذشته و افزایش ۳۲ مگاوات آمپر و به عبارت دیگر رشد ۷ درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

پیام فر افزایش مصرف را بروز مشکلاتی در روز‌های آینده دانست و بیان کرد: این افزایش مصرف با افزایش ساخت و ساز و گسترش شهرنشینی بیش از رقم مورد انتظار ما است، ضمن اینکه افزایش مصرف برق در ۹۰ درصد مناطق دزفول وجود دارد که باعث شده شاهد خاموشی‌های با برنامه باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش مصرف برق در دزفول به دنبال شدت گرمای هوا طی هفته جاری موجب افزایش بار ترانس‌ها بیش از حد استاندارد شده، اذعان داشت: هر ترانس در حالت عادی حدود ۸۵ درصد فعالیت دارد، در حالیکه در روز‌های اخیر بیشتر ترانس‌ها پربار و ظرفیت آن‌ها به ۱۰۰ و ۱۱۵ درصد رسیده که همین امر موجب خاموشی‌های ناخواسته و جابجایی بار شبکه شده است.

سرپرست مدیریت شرکت توزیع برق دزفول ادامه داد: با توجه به پیش بینی هواشناسی و تداوم گرما تا هفته آینده، شهروندان دزفول باید با صرفه جویی در مصرف برق در ساعات اوج مصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و غروب تا ساعت ۲۳ از روشن کردن کولر گازی اضافه خودداری کنند.

محسن پیام فر اظهار کرد: نمودار مصرف برق در بخش ECC به صورت مانیتورینگ نشان داده می‌شود و درصورت بالا رفتن مصرف، مجبور به جابجایی بار شبکه و قطعی یا افت فشار خواهیم بود، ضمن اینکه این افزایش ۳۲ مگاوات آمپر باعث شده شهرستان دزفول پس از اهواز بیشترین مصرف برق را در استان خوزستان در تابستان داشته باشد، این در حالی است که شهر‌هایی مانند خرمشهر، آبادان، بهبهان و ماهشهر علاوه بر برق خانگی، برق صنعتی را نیز مصرف می‌کنند، ولی میزان مصرف آن‌ها از دزفول کمتر است.

او گفت: شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی نیز در افزایش مصرف برق دزفول دخیل است، ولی از مردم تقاضا می‌شود در ساعات پیک مصرف از وسایل برقی، چون اتو، سشوار و پلو پز استفاده نکنند و به جای استفاده چند کولر گازی از یک کولر استفاده کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.