دولت وفاق ملی لیبی از سیطره کامل بر فرودگاه طرابلس خبر داد

دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد نیرو‌های تحت امر این دولت توانسته‌اند سیطره‌ای کامل بر فرودگاه بین‌المللی طرابلس پیدا کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، محمد القنونو، سخنگوی نیروهای نظامی دولت وفاق ملی لیبی روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای تحت امر این دولت توانسته‌اند ضمن باز پس‌گیری کامل  فرودگاه طرابلس از نیروهای تحت امر خلیفه حفتر، کنترل کامل بر این فرودگاه را در دست بگیرند.

پیش‌تر و در صبح روز چهارشنبه، نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی تحت امر فائز السراج اعلام کردند که آن‌ها به فرودگاه بین المللی طرابلس حمله کردند. آن‌ها همچنین این را هم گفتند که در مسیر حمله به فرودگاه به تعداد زیادی مین برخورد کردند.

فرودگاه طرابلس، یک فرودگاه بین المللی است و در حدود ۲۷ کیلومتری طرابلس قرار گرفته است. این فرودگاه از سال ۲۰۱۴ بسته شده و کار خود را متوقف کرده است.

در پی سقوط حکومت معمر القذافی، لیبی طی بیش از هشت سال گذشته، صحنه نبرد و درگیری بین دولت قانونی و فرمانده ارتش سابق در این کشور بوده است. خلیفه حفتر، فرمانده سابق ارتش لیبی است که در شهر بنغازی مستقر شده و حملاتی را علیه طرابلس ترتیب می‌دهد. او قصد دارد تا ضمن برکناری دولت السراج، خود امور لیبی را به دست بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار