۵۰۰۰ بسته معیشتی آستان قدس رضوی بین نیازمندان قم توزیع شد

نماینده آستان قدس رضوی در قم گفت: ۵ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش مواسات و همدلی میان نیازمندان قم توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر تکیه‌ای،نماینده آستان قدس رضوی در قم در نشست هم‌اندیشی مسئولان کانون‌های خادمیاری آستان قدس رضوی استان قم که در سالن جلست اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی نمایندگی آستان قدس رضوی در قم برای کمک به محرومین گفت: تهیه و توزیع ۵ هزار بسته معیشتی ارزاق برای نیازمندان قم به منظور اجرای فرمان مقام معظم رهبری برای مواسات و همدلی با اقشار آسیب‌پذیر جامعه از جمله این اقدامات است.

او بیان کرد: همزمان با اجرای طرح سفره کرامت علوی، در مراسم باشکوهی با حضور مسئولان استانی، پرچمداران مواسات و همدلی و خیران استان در مصلی قدس تجلیل شدند.

تکیه‌ای گفت: برگزاری جشن خدمت رضوی، برای تقدیر از خادمیاران خواهر کانون معین‌الضعفاء پردیسان و همچنین همایش تجلیل از خادمیاران کانون بانوان که در ایام شیوع کرونا با راه‌اندازی کارگاه دوخت ماسک به کمک کادر درمانی، بیماران و نیازمندان استان شتافته بودند جلوه‌ای از شکوه خدمت رضوی بود.

او با ارائه گزارشی از فعالیت‌های خادمیاران رضوی در ماه مبارک رمضان، توفیق دستیابی به این خدمت را موهبتی از سوی امام رضا علیه‌السلام دانست و افزود: مایه مباهات و افتخار برای خادمیاران امام رضا علیه‌السلام است که در ظل توجهات آن حضرت توفیق یافتند لبخندی را بر لبان محرومان بنشانند.

نماینده آستان قدس رضوی در استان قم با اشاره به اجرای طرح «کرامت حسنی و سفره مهربانی» و توزیع ۱۴ هزار غذای گرم متبرک رضوی در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام عنوان کرد: همزمان با توزیع غذای متبرک رضوی، ۲۳ نانوایی نیز در مناطق کمتر برخوردار قم، نان صلواتی پخت و توزیع کردند.

تکیه‌ای با اشاره به راه‌اندازی گروه‌های تبادلی مجازی میان خادمیاران رضوی بیان کرد: هدف از راه‌اندازی این گروه‌های تبادلی در فضای مجازی، اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها، برنامه‌های رضوی و پویش‌ها به خادمیاران، انعکاس ایده‌ها و فعالیت‌های فردی و جمعی خادمیاران و شناسایی ظرفیت‌ها واستعداد‌های خادمیاران است.

او بسترسازی برای گسترش خدمات رضوی و بهره‌مندی از ایده‌های خادمیاران را در اجرای برنامه‌های رضوی، از دیگر اهداف راه‌اندازی گروه‌های تبادلی مجازی میان خادمیاران عنوان کرد.

او در ادامه با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای برگزاری برنامه‌های جشن دهه کرامت اظهار کرد: برنامه‌های جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها تا میلاد با سعادت امام رضا علیه‌السلام نقطه عطفی برای تجدید میثاق با اولیای الهی بوده و می‌تواند نقش مهمی در جبران خلا جشن‌های مذهبی در ایام شیوع ویروس کرونا باشد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.