فرماندار اردبیل:

آب شرب اردبیل سالم و بهداشتی است

فرماندار اردبیل گفت: آب شرب این شهر سالم بوده و عاری از هرگونه موارد غیربهداشتی و میکروبی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در بازدید از مراحل اجرایی برج آبگیر در سد یامچی به اجرای این برج اشاره کرد و گفت: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در ۲ نوبت کاری بدنبال اتمام این پروژه است که با پایان یافتن آن کیفیت آب شرب مرکز استان ارتقا خواهد یافت.

او در زمینه توزیع اعتبارات شهرستانی در بین بخش‌های مختلف گفت: برای بهره‌مندی مردم از آب شرب سالم و بهداشتی امسال تلاش شد در تخصیص اعتبارات شهرستانی توجه ویژه‌ای به طرح آبرسانی اردبیل و همچنین آبرسانی به روستا‌ها شود.

نماینده مجری طرح آبرسانی اردبیل نیز در این بازدید با اشاره به تلاش‌ها در احداث برج‌های آبگیر در سد یامچی گفت: با احداث این برج‌های آبگیر و اتمام آن‌ها امکان برداشت آب از تراز بالای سد و ارتقای سطح کیفیت آب شرب محقق خواهد شد.

تورج مهدی‌زاده افزود: پروژه زون‌بندی شبکه آب شهر اردبیل به مرحله شکوفایی نزدیک می‌شود و در صورت تامین بموقع اعتبارات، این طرح هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.

او اظهارداشت: در اجرای طرح زون‌بندی از لوله‌های ۲۵۰ الی ۱۰۰۰ میلیمتر چدن و جی آر پی استفاده شده و با اجرای کامل ان تامین و توزیع عادلانه فشار در تمام نقاط شهر محقق خواهد شد.

سد یامچی اردبیل با حجم ۸۲ میلیون مترمکعب با اهداف تامین آب شرب مرکز استان و شهرستان سرعین طراحی شده و امسال ۴۴ میلیون مترمکعب آب در پشت آن جمع شده است.

تامین آب حیات رودخانه، حقابه بران پایین دست و تامین بخشی از نیاز‌های کشاورزی شبکه یامچی از دیگر اهداف این سد است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار