گروه‌های مقاومت: عادی‌سازی، شکستی جدید برای کشور‌های عربی است

گروه‌های مقاومت فلسطینی در سالگرد شکست اعراب ادامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را شکستی جدید برای کشور‌های عربی خواندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی و جبهه خلق برای آزادی فلسطین روز جمعه با انتشار بیانیه‌هایی جداگانه در پنجاه و سومین سالگرد شکست اعراب (جنگ ژوئن سال ۱۹۶۷)، ادامه عادی‌سازی روابط با رژیم  اشغالگر صهیونیستی را شکستی جدید برای کشور‌های عربی خواندند.

جنبش حماس تاکید کرد سالگرد شکست کشور‌های عربی (ژوئن سال ۱۹۶۷) امسال در سایه شکست جدیدی برای این کشور‌ها اتفاق می‌افتد و این شکست از زمانی آغاز شد که برخی کشور‌های عربی و اسلامی در تلاش برای عادی‌سازی روابط خود با رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند.

حماس افزود: «شکست ژوئن فرصتی را برای ثبات و امنیت اسرائیل و ادامه اشغال اراضی فلسطین فراهم کرد. اتحاد و یکپارچگی ملت فلسطین درباره اصول و باور‌های ملی و مقاومت، سوخت واقعی برای برانگیختن توانایی‌هایی است که می‌تواند هرگونه تجاوز را مهار کند.»

جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد سالگرد شکست ژوئن در حالی سپری می‌شود که مسئله فلسطین امروز با یکی از خطرناک‌ترین مراحله تجاوزگری اسرائیل و یا یک واقعیت سخت و دشوار مواجه است. جنبش جهاد اسلامی هر نوع عادی‌سازی روابط با اسرائیل و تلاش برخی نظام‌های عربی در به رسمیت شناختن اسرائیل و یا برقراری هر نوع رابطه با آن را محکوم و تاکید کرد این تلاش‌ها شکست جدیدی برای کشور‌های عربی است.

جهاد اسلامی در ادامه از اعراب و مسلمانان خواست با عادی‌سازی مقابله‏، سازشکاران را محکوم و از راهبرد تحریم فراگیر اسرائیل حمایت کنند. جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم روز جمعه تاکید کرد هیچ کس نمی‌تواند سالگرد شکست ژوئن را نادیده بگیرد، چون این شکست عامل وضعیت فعلی فلسطین است.

این گروه فلسطینی افزود مقابله با توطئه‌های اسرائیل فقط از طریق در نظرگرفتن ماهیت نبرد فراگیر و بی پایان با طرح رژیم صهیونیستی و اتخاذ راهبرد‌هایی برای توانمندی ما امکان پذیر است. جبهه خلق برای آزادی فلسطین در ادامه، از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست لغو همه توافقنامه‌های امضا شده با اسرائیل را صریحا اعلام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار