خواص شگفت‌انگیز به؛ از کاهش وزن تا رفع بوی بد دهان

«به» یک میوه کم کالری و پرخاصیت است که از خواص بی شمار آن می‌توان به کاهش کلسترول خون و رفع بوی بد دهان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، "به" میوه‌ای با طعم ترش و تقریبا گس است که اگر به شیوه صحیح پخته شود، عطر و طعم خوشی به راه می‌اندازد. این میوه در مناطق مختلف ایران به نام‌های گوناگونی شناخته شده است؛ برای مثال در سراب و میانه با نام «هیوا»، در رامیان و کتول با نام «شغال»، در لاهیجان، دلیجان و رودسر با نام «توچ» و در رامسر و شهسوار با نام «سنگه» طرفداران خاص خود را دارد.

به دارای طبع معتدل و از خانواده سیب است، هرچند به صورت خام خوردنی است، اما نوع پخته آن به صورت مربا یا خورشت طرفداران بیشتری دارد.

اگر قصد خرید میوه به را داشتید حتما رنگ زرد آن را انتخاب کنید؛ چراکه رنگ سبز آن همانند سایر میوه‌های دیگر نرسیده و کال است و ممکن است زمان مصرف، باعث ایجاد مشکل شود. در صورت خرید رنگ سبز «به» می‌توانید آن چند روزی داخل اتاق قرار دهید تا رسیده و قابل مصرف شود.

خواص میوه به

میوه به سرشار از ویتامین‌های A، B و C است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از قبیل سوزش مجاری ادراری، تنگی نفس، سردرد‌های مزمن، التهاب روده، عفونت‌های روده‌ای و ورم حاد معده از نوع خونی، جلوگیری از سقط جنین و کاهش بوی بد عرق بدن تاثیر زیادی دارد.

میوه‌ای که باعث خوشبو کردن عرق بدن در تابستان می‌شود/ میوه‌ای که برای کاهش وزن معجزه می‌کند

از خواص دانه به چه می‌دانید؟

متخصصان می‌گویند سم‌های موجود در دانه به برای بدن به شدت مضر هستند، به همین علت از جویدن آن‌ها پرهیز کنید، اما بلعیدن چند عدد دانه «به» اثر شفابخشی بر التهاب دستگاه گوارش و مخاط، درمان سرفه‌های خشک، سینه درد، تب، گرفتگی صدا و ... خواهد داشت.

میوه‌ای که باعث خوشبو کردن عرق بدن در تابستان می‌شود/ میوه‌ای که برای کاهش وزن معجزه می‌کندتقویت روحیه، ایجاد حس نشاط، رفع افسردگی و ناراحتی‌های ناشی از بیماری‌های گوناگون، تقویت قلب، کبد، سیستم دستگاه گوارش، بهبود زخم معده، نرم کننده خلط سینه، ادرار آور و باز کردن اشتها، رفع بوی بد دهان، کاهش کلسترول خون، کاهش خطر بیماری‌ها و سکته‌های قلبی و ... از فواید مصرف به هستند.

همچنین از مزایای آب «به» می‌توان به جلوگیری از خون‌ریزی، تهوع و استفراغ غیرارادی، درمان سردرد و تشنگی اشاره کرد. طبق تحقیقات  «به» خواص ضد ویروسی فراوانی دارد.

برای رفع درد چشم ناشی از خستگی زیاد، حتما چند قطعه از به را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پلک‌های خود قرار دهید تا هرچه سریع‌تر درد چشمتان کاهش یابد.

میوه‌ای که باعث خوشبو کردن عرق بدن در تابستان می‌شود/ میوه‌ای که برای کاهش وزن معجزه می‌کند

«به» میوه‌ای موثر برای کاهش وزن

«به» میوه‌ای کم کالری است که ۱۰۰ گرم از نوع خام آن، حاوی ۵۷ عدد کالری است و به علت چربی اشباع شده و کلسترول کم، بهترین گزینه برای کاهش وزن و لاغری محسوب می‌شود. هنگام ناشتا بودن به هیچ عنوان از میوه «به» استفاده نکنید؛ چراکه ممکن است  به دستگاه گوارش انسان آسیب بزند.


بیشتر بخوانید:

میوه ضدسرطان که موجب کاهش وزن می‌شود

معجزه آسا‌ترین خواص به برای سلامتی انسان کدامند؟

ارزش غذایی میوه ها و سبزی های پخته چگونه است؟

میوه هایی که یک وعده غذایی کامل هستند+خواص درمانی فوق العاده

میوه تازه یا خشک، کدام بهتر است؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار