جلسه هم اندیشی با مالکان در راستای چاره اندیشی و تصمیم گیری به منظور حفاظت و بهسازی زیستگاه لک لک‌ها در باغ دلگشا در دزفول برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه هم اندیشی با مالکان در راستای چاره اندیشی و تصمیم گیری به منظور حفاظت و بهسازی زیستگاه لک لک‌ها در باغ دلگشا در دزفول برگزار شد.

مصطفی استاد چینی گر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: باغ دلگشا یکی از نقاط حائز اهمیت شهرستان دزفول واقع در مجاورت جاده دزفول-محمدبن جعفر- شوش  است که از سال‌ها پیش تاکنون به عنوان یکی از زیستگاه‌ها و محل‌های لانه گذاری و جوجه آوری گونه ارزشمند لک لک به شمار می‌آید.

او افزود: هرساله تعدادی از درختان بلند و خشکیده آکالیپتوس این باغ جهت لانه گذاری و جوجه آوری مورد استفاده لک لک‌ها قرار می‌گیرند. با توجه به زیبائی منظر ایجاد شده باغ موصوف به یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهور دزفول و خوزستان مبدل شده و این امر اهمیت حفظ و نگهداری آن را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

 استاد چینی گر بیان داشت: در زمینه حفظ و تداوم برقراری این موهبت طبیعی برای شهرستان، اداره حفاظت محیط زیست دزفول از سالیان گذشته به منظور حفظ این زیستگاه با افرادی که ادعای مالکیت دارند وارد مذاکر شده و از آن‌ها در جهت حفظ زیستگاه لک لک‌ها استمداد طلبیده است که این کار ثمربخش بوده و تاکنون منجر به حفظ آن شده است.

در پایان این جلسه مقرر شد نسبت به اصلاح و بهسازی و محصور سازی محدوده استقرار لانه گذاری لک لک از سوی مالکین در اسرع وقت اقدام لازم به عمل آید  در زمینه استحکام بخشی درختان خشکیده قدیمی و برپائی محل‌های مناسب جهت لانه گذاری جدید اقداماتی توسط اعضاء جلسه به عمل آید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.