سه هکتار از جنگل‌ها و مراتع سبزوار در آتش سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: سه هکتار از جنگل‌های تاغ و مراتع این شهرستان طی هفته‌های قبل دچار حریق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباسعلی کیانی فرد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: ۲ مورد این آتش سوزی‌ها در جنگل‌های تاغ و یک مورد آن در مراتع منابع طبیعی بوده است.

او افزود: این آتش‌سوزی‌ها با تلاش مأموران آتش نشانی، یگان حفاظت منابع طبیعی و نیرو‌های مردمی مهار و از سرایت آن به تاغزار‌های مجاور جلوگیری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار ادامه داد: امسال با توجه به افزایش پوشش گیاهی متراکم بر اثر بارندگی و همچنین افزایش دمای هوا در فصل تابستان احتمال وقوع حریق در تاغزار‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد لذا پیشگیری از آن نیازمند مراقبت بیشتر از سوی شهروندان است.

کیانی فرد بیان کرد: سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی فعال است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده حریق یا هرگونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی آن را از طریق این سامانه اطلاع دهند.

۵۰ هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی سبزوار تاغزار است که در تثبیت شن‌های روان و کاهش ریزگرد‌ها نقش مؤثر دارد. ۸۰۰ هزار هکتار از وسعت یک میلیون هکتاری این شهرستان عرصه منابع طبیعی است.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.