فرهنگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فهرست اولیه کمیسیون‌های تخصصی مجلس امروز جمع‌بندی می‌شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: لیست اولیه کمیسیون‌های تخصصی مجلس امروز جمع‌بندی می‌شود.

فهرست اولیه کمیسیون‌های تخصصی مجلس امروز جمع‌بندی می‌شودمحمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس  در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شکل‌گیری کمیسیون‌های تخصصی مجلس اظهار کرد: دستورالعمل مربوط به عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی کمی تغییر کرده و بر اساس آن تغییر امتیازبندی رخ داده که طبق این دستورالعمل، اعضای کمیسیون‌ها در حال نهایی شدن است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: پیش از این اعتراضاتی به دستورالعمل مربوط به نحوه عضویت در کمیسیون‌ها وجود داشت از جمله اینکه سابقه نمایندگی دو بار در امتیازات تأثیرگذار بود که این امر تعدیل شد، نکته دیگر اینکه سایر سوابق افراد در نظر گرفته نمی‌شد و فقط بالاترین سابقه مد نظر قرار می‌گرفت که این هم اصلاح شد. نکته دیگر اینکه بخش خصوصی خیلی مد نظر نبود و این موضوع هم در دستورالعمل جدید پیش‌بینی شد. همچنین در قانون، سابقه نمایندگی، سوابق اجرایی مرتبط، تحصیلات و عضویت در کمیسیون مورد انتخاب، توسط نماینده از جمله معیار‌های عضویت در کمیسیون‌ها است.

فرهنگی گفت: دستورالعمل جدید برای اجرا به هیئت رئیسه سپرده شده و هیئتی بر اجرای آن نظارت می‌کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: این فهرست فردا به نمایندگان اعلام می‌شود و مسیری هم برای اعتراض نمایندگان پیش بینی شده که بر اساس آن نمایندگان ۴۸ ساعت بعد از اطلاع از لیست، فرصت اعتراض دارند و در جلسه مشترک هیئت رئیسه و روسای شعب به این اعتراضات رسیدگی می‌شود نهایتا در آنجا تصمیم گیری خواهد شد و بعد از قطعی شدن لیست کمیسیون‌ها اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
یک پزشک سهمیه ای بیسواد نباید عضو کمیسیون عمران مجلس باشد !!!
آخرین اخبار