افزایش ۱۵ درصدی حضور مردم در تفرجگاه‌های شمال

حضور گردشگران در سواحل دریای خزر تعطیلات خرداد ما‌ه ۱۵ درصد بیشتر از پارسال بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران پس از جلسه ویدئو کنفرانسی با ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران با انتقاد از رفتار برخی گردشگران و مردم در عادی انگاری کرونا، گفت: حضور مردم در تفرجگاه‌ها بویژه در سواحل دریای خزر در مقایسه با پارسال تا ۱۵درصد افزایش داشت و متاسفانه پروتکل‌های بهداشتی در این مناطق نیز رعایت نشد.

او با بیان اینکه روزانه تا ۸۰ نفر در مازندران به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند، افزود: اگر مردم فکر کنند همه چیز عادی شده و کرونا پایان یافته است دوباره شاهد اوج گرفتن کرونا خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: کرونا طرح‌های دریای خزر را وسیعتر کرد


استاندار مازندران گفت: همه صاحبان کسب و کار‌هایی  که به چرخه فعالیت بازگشتند تعهد دادند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و باید به تعهدشان عمل کنند.

او افزود: اگر واحد‌های صنفی موازین بهداشتی را رعایت نکند به رغم میل باطنی  جریمه و فعالیت آنان نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا محدود می‌شود.

حسین زادگان گفت: کارشناسان پیش بینی کردند ویروس کرونا تا دوسال کشور را درگیر خود خواهد کرد به همین دلیل برای حفظ اقتصاد و سلامت مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه با فعالیت اقتصادی ضروری است.

او ادامه داد: درآمد اصلی مردم مازندران از گردشگری است و چاره‌ای جز رسیدن به نقطه تعادل بین سلامت و معیشت با رعایت فاصله اجتماعی. بهداشت فردی نداریم.

استاندار مازندران افزود: شیوع کرونا در مازندران فقط این استان را درگیر نمی‌کند بلکه با توجه به حجم مسافری که تابستان به این استان سفر می‌کنند، مسافران و گردشگران نیز در خطر سرایت بیماری کووید ۱۹ قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.