تنها زمانی که ورزش کردن ضرر دارد

هنگام ورزش، غدد فوق کلیوی نوراپی‌نفرین و اپی‌نفرین ترشح می‌کند که سبب بالا بردن ضربان قلب و فشار خون می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همه می‌دانند ورزش فواید زیادی برای سلامت دارد، مانند کاهش حملات قلبی و کاهش بیماری‌های مزمن. همچنین در مقالات زیادی مشخص شد که ورزش می‌تواند استرس و عصبانیت شما را کاهش دهد، اما سوال ایجاد شده این است که در زمان عصبانیت باید ورزش کرد یا خیر؟

تیر خلاص به قلب
 تمام افراد عصبانیت شدید را تجربه کرده اند. در این حالت قلب جوری به قفسه سینه می‌کوبد که کاملا تپش قلب را حس می‌کنید.

عصب سمپاتیک ضربان قلب و فشار خون شما را افزایش می‌دهد. رگ‌های خونی را منقبض و منبسط می‌کند تا خون و اکسیژن بیشتری به اندام‌هایی برساند که به آن‌ها نیاز دارد. هنگام ورزش، غدد فوق کلیوی نوراپی‌نفرین و اپی‌نفرین ترشح می‌کند که سبب بالا بردن ضربان قلب و فشار خون می‌شود.

قلب قوی با ورزش
ورزش منظم، خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. برای بیشتر افراد، ورزش خاصیت آرامش‌بخش دارد. مثلا مطالعات زیادی نشان داده‌اند که ورزش کردن، انرژی منفی را آزاد می‌کند و به رها شدن از احساس خستگی و فرسودگی ذهنی کمک می‌کند. حرکت دادن بدن، نوعی رهایی هیجانی و راهی برای مبارزه با استرس است.

همچنین ورزش هوازی، ترشح اندورفین ازمغز و سیستم عصبی را افزایش می‌دهد. این مواد شیمیایی دارای خاصیت ضد درد است و حسی از تندرستی و حال خوب را ایجاد می‌کند و این همان حس سرخوشی است که ورزشکاران به آن می‌رسند و عادت می‌کنند.
اما زمانی که احساس خشم و عصبانیت دارید، زمان مناسبی برای شروع یک جلسه تمرین با فشار زیاد نیست. در عوض بهترین کار این است که چند حرکت کششی معمولی، یوگا یا چند تمرین کم شدت مانند پیاده روی انجام دهید تا آرام شوید. سعی کنید از خوردن مواد قندی خودداری کنید.

همچنین نشان داده شده است که اسید‌های چرب امگا ۳ باعث کاهش علایم استرس می‌شود، پس یک لیوان آب به همراه تخم شربتی میل کنید. ضمنا یادتان باشد که مصرف کافئین پیش از تمرین می‌تواند خطر حمله قلبی را افزایش بدهد.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار