افزایش دوربین های نظارتی در سیرجان

سرپرست فرمانداری سیرجان گفت: ۳۰ دستگاه دوربین نظارتی با ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در محل‌های پر ترافیک شهر سیرجان نصب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه شورای ترافیک شهرستان با حضور رئیس پلیس راهور استان، سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

سرهنگ یوسف نجفی، رئیس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به آمار سال ۹۸ مبنی‌بر جان باختن ۲۳۴ نفر و مجروح شدن ۱۲ هزار نفر در تصادفات درون شهری استان گفت: در شهرستان سیرجان در سال گذشته این آمار در حوزه تلفات جاده‌ای کاهش یک درصدی داشته، اما در آمار مجروحین با افزایش ۷ درصدی روبرو بوده است.

او افزود: طرح انضباط ترافیکی در سیرجان از هفته آینده با اولویت برخورد با تخلفات مشهود از جمله پارک دوبل، پارک در مکان‌های ممنوع و... اجرا خواهد شد.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: در این طرح با تخلفات مشاهده شده با جدیت برخورد خواهد شد و اولویت طرح، برخورد با تخلفات ساکن و رانندگی است که موجب بروز تصادفات در سطح شهر می‌شود. به عنوان مثال توقف‌های دوبل موجب مسدود شدن مسیر و برهم زدن نظم و انضباط شهری و اخلال در نظم عمومی جامعه خواهد شد که باید با آن‌ها با جدیت برخورد شود.

سرهنگ نجفی اضافه کرد: انضباط ترافیکی بسیار مهم است. بسیاری از افراد به خود اجازه می‌دهند که از قانون تخطی کنند و به حقوق عابرین پیاده تجاوز نمایند. این کار در واقع بی احترامی به مردم است. معتقدم در کنار فرهنگ سازی باید به افراد تذکر هم داد و حضور فیزیکی در مکان هم داشت. در کنار آن بایستی کار فرهنگی نیز انجام داد. همه این موارد باید با هم انجام شود تا نتیجه بخش باشد. وجود ترافیک نماد فرهنگ یک شهر است، از آنجایی که سیرجان شهر مسافرپذیری است بایستی این فرهنگ ترافیکی در شهرستان اصلاح شود.

سرپرست فرمانداری سیرجان نیز در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت کنترل ترافیک گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک و اهمیت شهرستان سیرجان بایستی دوربین‌های کنترل ترافیک در سطح شهر هرچه سریع‌تر تجهیز و تکمیل شوند. در همین راستا ۳۰ دستگاه دوربین نظارتی با ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در محل‌های پر ترافیک شهر نصب خواهد شد. همچنین ۷ دوربین نیز در محور‌های ورودی شهرستان به منظور کنترل ترافیک بین جاده‌ای نصب خواهد شد. راه اندازی رادیو مشاور به منظور ارائه مشاوره ترافیکی، اجرای طرح جامع دوربین نظارتی، مانیتورینگ، سرعت گیر لاستیکی و... نیز از جمله طرح‌های دیگری است که در راستای کنترل ترافیک شهرستان اجرایی خواهد شد.

بهاالدینی حوزه روشنایی معابر را عامل مهمی در کاهش تصادفات خواند و گفت: تاکید داریم که تمامی نقاط شهرستان از نظر روشنایی تجهیز شوند چرا که حدود ۴۰ درصد از جانباختگان تصادفات درون شهری عابران پیاده هستند و دلیل آن عدم روشنایی معابر و عدم دید کافی رانندگان در حین رانندگی است.

محمد بیگلری، معاون امور عمرانی فرمانداری هم با اشاره به اینکه شهرستان سیرجان رتبه اول شورای ترافیک استان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در برگزاری جلسات شورای ترافیک را کسب کرده است گفت: در جلساتی که طی دو سال گذشته برگزار شد ۲۵۷ مصوبه مطرح شد که از این تعداد ۱۷۹ مصوبه عملیاتی شد و در کنار آن سه کمیته به منظور ساماندهی ترافیک شهرستان در نظر گرفته شد. کمیته فرهنگی، کمیته ایمنی و کمیته فنی که در تسهیل و بهبود امور و رفع ترافیک شهری بسیار موثر هستند.

او افزود: در شهرستان سیرجان خوشبختانه در راستای طرح جامع کاهش تصادفات در حوزه درون شهری با ۱۴ درصد کاهش تلفات و در حوزه برون شهری نیز با کاهش ۱۴ درصد تلفات جانی روبه‌رو هستیم که این امر جای خرسندی و امیدواری برای بهبود وضعیت ترافیک شهرستان دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار