روستا‌های غیزانیه از نعمت آب شرب بهره مند می‌شوند/ حجم انتقال آب ۲.۵ برابر شد

مدیرعامل آبفا خوزستان از افتتاح طرح آب رسانی به روستا‌های غیزانیه در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

روستا‌های غیزانیه از نعمت آب شرب بهره مند می‌شوند/ حجم انتقال آب ۲.۵ برابر شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق حقیقی پور مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: افتتاح طرح آب رسانی به روستا‌های غیزانیه در روز چهارشنبه هفته جاری صورت می گیرد.

او افزود: وظیفه آبرسانی به بخش‌های غیزانیه به آبفا  استان واگذار شد و پس از بررسی‌های صورت گرفته وعده آبرسانی ظرف مدت ۳ هفته به مردم این بخش داده شد که عملیات تست و شستشو پایان یافت و مخزنی که همیشه به خاطر کمبود آب مجبور به روشن کردن به مدت طولانی بودیم، با افزایش ورود آب سرریز شد.


بیشتر بخوانید

حقیقی پور با بیان اینکه آبرسانی به ۸ روستای دهستان مشرعات از همین بخش غیزانیه صورت می‌گیرد تصریح کرد: بخش غیزانیه از دو بخش دهستان غیزانیه و دهستان مشرعات تشکیل شده که در دهستان مشرعات علاوه بر نبود آب شبکه توزیع آب نیز طراحی نشده بود، به همین منظور ۴۳ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع کار شده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان ادامه داد: این ۲ پروژه به ارزش ۷۵ میلیارد تومان به زودی به مدار خواهند آمد و بخش عمده مشکلات آب شرب منطقه حل خواهد شد همچنین بخش غیزانیه حدود ۲۸ هزار نفر جمعیت دارد و با اجرای این پروژه مشکلات ۱۷ هزار نفر برطرف می‌شود و زمان توزیع آب برای بقیه جمعیت ۲.۵ برابر خواهدشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه فاز دوم پروژه آغاز شده و طی آن ۲۸ کیلومتر خط لوله به قطر ۶۰۰ میلیمتر بین ایستگاه صفریه تا ایستگاه تقویت فشار نزهه اجرا خواهد شد، گفت: در صورت تکمیل آن می‌توانیم تا ۱۷ هزار مترمکعب آب برای غیزانیه در شبانه روز تامین کنیم و تفاهم نامه‌ای با بنیاد مستضعفان برای ترمیم ۱۴ کیلومتر خط لوله امضا شده و اجرای آن برعهده قرارگاه خاتم الانبیا قرار گرفته است.

او اظهار داشت: به دنبال اتمام ۲۸ کیلومتر خط لوله توزیع آب در غیزانیه تا پایان تابستان هستیم و تا مشکلات این بخش برطرف شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.