دبیر انجمن شرکت های مسافرتی:

مبالغ بسیاری همچنان در اختیار ایرلاین های خارجی است

دبیر انجمن شرکت های مسافرتی گفت: مبالغ زیادی هنوز بعد از ۴ ماه در اختیار ایرلاین‌های خارجی است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حرمت الله رفیعی دبیر انجمن شرکت های مسافرتی در برنامه پیگیری شبکه خبر گفت: هم اکنون که دارم با شبکه خبر صحبت می‌کنم بسیاری از شرکت‌‌های هواپیمایی از جمله ترکیش ایرلاین، لوفت هانزا، امارات، شرکت هواپیمایی اتریشی، اوکراین، عمان ایر، قطر، ایر عربیا، فلای دوبی و چین و سایر شرکت‌های هواپیمایی پول مردم را در اختیار دارند و حاضر به بازگرداندن این مبالغ نیستند.

او ادامه داد: بسیاری از مسافران مبالغی را در اختیار این شرکت‌ها قرار داده بودند اما به دلیل شرایط کرونا نتواستند به مسافرت بروند اما این مبالغ بازگردانده نشده و با گذشت بیش از۴ ماه هم قادر به بازگرداندن این مبالغ نیستند.

شرکت‎های هواپیمایی حاضر نیستند مبالغ مردم را بازگردانند

او توضیح داد: من باید پاسخگوی مصاحبه خودم باشم، سازمان هواپیمایی کشور اعتراض می‎کنند که چرا این مطلب را عنوان می‎کنم در حالی که مردم مبالغ‎شان در دست این ایرلاین‎ها است و حتی بسیاری از شرکت‎های هواپیمایی این مبالغ را بازنگرداند.

رفیعی تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری باید هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی کند چرا این مبالغ تاکنون بازنگردانده نشده و  این ایرلاین‎ها پول مردم را کجا و در چه بخشی هزینه کرده‌اند؟

دبیر انجمن شرکت های مسافرتی اظهار کرد: اگر این مبالغ به خارج از کشور منتقل شده به چه حقی این اقدام را انجام داده‌اند و باید از سوی سازمان هواپیمایی کشور این موضوع را پیگیری کند. در صورتی که آقای جعفرزاده بنده را به دلیل شفاف سازی این موضوع مواخذه می‌کند.

رفیعی تصریح کرد: من هم اکنون تمامی مبالغ و مستندات و تمامی شکایت‌ها را در اختیار دارم و روزانه چندین تماس از سوی مسافران به ما زده می‌شود که چرا ایرلاین‌ها پول‌ها را باز نمی‌گردانند و نهاد متولی باید هرچه سریعتر پاسخ بدهد.

دبیر انجمن شرکت های مسافرتی تاکید کرد: باید سازمان هواپیمایی کشوری هرچه سریعتر پاسخگو باشد و در کنار ما برای بازگرداندن این مبالغ همکاری کند، البته شکایاتی که در این خصوص به ما ارسال شده بسیار بیشتر از مبالغی است که اعلام می‌کنند.

اخبار منتشر شده در خصوص پس ندادن مبالغ مسافران خارجی صحت ندارد

جعفرزاده تصریح کرد: متاسفانه صحت و سقم این اخبار بررسی نشده و انتظار می رود که اخبار درست و با ارائه مستندات در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: چرا باید این انجمن، سازمان هواپیمایی کشور را متهم کند در صورتی که مدیران این انجمن در تمامی جلسات ما حضور داشتند و تمامی مبالغ مسافران و درخواست‌های این شرکت‌ها در این جلسات بررسی شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در پایان تصریح کرد: متاسفانه برخی از صحبت‎های این انجمن باعث شد که برخی از رسانه‌ها سو استفاده کند و تیترهای غیر واقعی از جمله آنکه سازمان هواپیمایی کشور به ایرلاین‌های خارجی باج می‌دهند ، هیچ پولی بازنگردانده نشده و کدام از یک ایرلاین ها ایران را ترک کرده‌اند مطرح کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار