اولیایی: اساسنامه فدراسیون فوتبال باید در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد/ نمی‌توانیم پشت در‌ب‌های بسته به فرموده‌ها عمل کنیم

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: نمی‌توانیم پشت در‌ب‌های بسته به فرموده‌ها عمل کنیم و باید تابع استاندارد‌های دنیا باشیم.  

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه های استقلال و پاس تهران در حاشیه مجمع تشکل های صنفی فوتبال کشور اظهار داشت: شرایط موجود تمام اهالی فوتبال را آزرده کرده است. ما در مجامع بین المللی علاوه بر خسارت دلاری، خسارت آبرویی هم داریم. به همین دلیل نبود مجمعی که بتوانیم از طریق آن مانع از تکرار چنین اشتباهاتی شویم، محسوس بود. در نتیجه امروز مجمع تشکل های صنفی فوتبال را برگزار کردیم و اهالی فوتبال را برای حضور در این مراسم دعوت کردیم.

اولیایی در ادامه گفت: امیدوارم اصحاب رسانه پیگیر باشند تا سلامت و شفافیت بر فوتبال حاکم شود زیرا اگر چنین اتفاقی رخ دهد، حاشیه ها نیز از بین می رود و این اتفاق به پیشرفت فوتبال کشورمان کمک می کند.

او درباره مشکلات اساسنامه فدراسیون فوتبال و امکان تعلیق فوتبال کشورمان گفت: متاسفانه نبود شفافیت باعث شده چنین شرایطی ایجاد شود. با شفاف سازی و استفاده از افراد متخصص فوتبال قوی و محکم تری خواهیم داشت. در اتاق های در بسته و تاریک نمی توانیم طرحی ارائه دهیم که مورد تایید و پسند فیفا باشد. در حال حاضر فوتبال ما شرایط خوبی ندارد اما امیدوارم با برگزاری این نشست ها به بهبود اوضاع کمک کنیم.

مدیرعامل اسبق باشگاه های استقلال و پاس افزود: برای تدوین اساسنامه از ابتدا مسیر اشتباهی را انتخاب کردیم و اگر مسیر درستی پیش گرفته بودیم، اکنون وضع فوتبال ما این نبود. هر جا بتوانیم جلوی ضرر را بگیریم، منفعت است. در گام اول اساسنامه فدراسيون فوتبال باید در دسترس اصحاب رسانه باشد تا خبرنگاران آن را در اختيار افکار عمومی بگذارند. هیچ وقت از به کارگیری خرد جمعی ضرر نمی کنیم و باید دموکراسی را در فوتبال کشور جا بیندازیم.


بیشتر بخوانید: اولیایی: فعالیت‌های ورزشی به تدریج باید از سر گرفته شود/ باید با شرایط موجود کنار بیاییم


اولیایی در واکنش به این که گفته می شود مارک ویلموتس (سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران) را انجمن دوستی ایران و هلند به فدراسيون معرفی کرده گفت: ممکن است نیت وزیر ورزش از ارسال نامه این انجمن به فدراسيون فوتبال اجرا نبوده باشد و سلطانی فر تنها قصد داشته نامه را ارجاع دهد. من هم راجع به انجمن دوستی ایران و هلند چیزی نمی دانم و باید بررسی کنیم که چه اتفاقی افتاده است. در مجمع امروز از برخی ایجنت ها دعوت کردیم زیرا ما تابع فیفا هستیم و این نهاد هم ایجنت های رسمی را مسئول نقل و انتقالات می داند.

او در ادامه گفت: یک زمان می خواستیم از شوروی سابق مربی بیاوریم و با کانون مربیان فوتبال این کشور تماس گرفتیم و آن ها کارنامه ۳۶۰ مربی را برای ما ارسال کردند که در نهايت با توجه به توان مالی که داشتیم سوکوموروخوف را جذب کردیم. این روش و استاندارد برای همکاری با سرمربی در تمام دنیا وجود دارد.

مدیرعامل اسبق باشگاه های استقلال و پاس در پایان افزود: اگر بخواهیم پشت درب اتاق های بسته به فرموده ها عمل کنیم نتیجه همین می شود و باید استانداردهای فوتبال دنیا را رعایت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار