رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد:

دو پیش نیاز اجرای پروژه ۱۰ میلیون تنی فولاد چابهار

غریب پور گفت: با تاسیس شرکت در محل منطقه آزاد چابهار و واگذاری زمین برای اجرای پروژه ۱۰ میلیون تنی فولاد چابهار، به زودی وارد فاز عملیاتی پروژه خواهیم شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا ، خداداد غریب در نشست پایش پروژه ۱۰ میلیون تنی فولاد چابهار که با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد، گفت: شرکت گل گهر به عنوان رهبر کنسرسیوم برای پیشبرد اهداف طرح، بعد از تعیین و تملک زمین، تاسیس شرکت را در دستور قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه پس از تاسیس شرکت، واگذاری زمین برای آغاز عملیات اجرایی صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: خوشبختانه  دبیر شورای عالی مناطق آزاد مساعدت لازم را در واگذاری زمین با کنسرسیوم خواهد داشت تا پروژه هرچه زودتر وارد مرحله اجرا شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت فکور صنعت گزارشی از وضعیت افق‌های اکتشافی همراه با توجیه مالی، اقتصادی و زمانبندی تا چشم انداز ۲۰۳۰ ارایه کند تا در اوایل تابستان امسال در حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معرفی شود.

اخد مجوز اراضی پروژه

در ادامه این نشست مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: احداث این پروژه نیاز به هم افزایی ذینفعان دارد و ضروری است در این زمینه فولاد مبارکه وارد کنسرسیوم شود.

بانک افزود: مسائل مربوط به محیط زیست و واگذاری زمین در دست پیگیری است و انجام خواهد شد.

مشاور رئیس جمهور اعلام کرد: در حین انجام مطالعات پروژه فولاد چابهار، مجوز‌های اراضی برای احداث کارخانه اخذ خواهد شد تا به زودی وارد امور فنی و اجرایی شویم.

حمایت استانداری سیستان و بلوچستان از پروژه

از سوی دیگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کرد: به منظور اجرای پروژه فوق، هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان توسط استانداری انجام شده تا مسائل مربوط به واگذاری اراضی در منطقه آزاد و همچنین تامین ملزومات اجرای پروژه، با سرعت بیشتری دنبال شود.

بنابر این گزارش، تفاهم نامه احداث مجتمع فولاد ۱۰ میلیون تنی چابهار بین اعضای کنسرسیوم و هیات پشتیبان (ایمیدرو، معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و منطقه آزاد چابهار) پیش از این به امضا رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار