۲۴ میلی متر باران در نیکشهر بارید

مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: عصر امروز ۲۴ میلی متر باران در ایستگاه بارانسنجی «مهبان» از توابع نیکشهر بارید که منجر به آبگرفتگی موقتی معابر و جرین یافتن برخی رودخانه‌های محلی شد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت امروز بر شدت بارش‌های همرفتی در نواحی جنوبی استان افزوده شد و از ایستگاه‌های بارانسنجی مهبان نیکشهر ۲۴، مخت نیکشهر ۲۲، کشیک نیکشهر ۱۸ و ساربوک قصرقند ۱۱ میلی متر باران گزارش شد.

او  ادامه داد: همچنین از شهر نیکشهر ۶.۴، مچان راسک ۵ و شهر قصرقند ۴.۵ میلی متر باران گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همچنان برای اوایل امشب شرایط برای بارش‌های رگباری در ارتفاعات جنوب استان مهیاست که انتظار می‌رود بارش‌ها در برخی نقاط سبب سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی شود.

حیدری ادامه داد: توصیه می‌شود در زمان فعالیت این سامانه از رفتن به ارتفاعات و اتراق در بستر یا حاشیه رودخانه‌های فصلی اجتناب شود.


بیشتر بخوانید:


حیدری اضافه کرد: با توجه به شاخص‌های همرفت، انتظار می‌رود در برخی ارتفاعات جنوب شرق رعد و برق و تگرگ نیز روی دهد بنابراین با توجه به خطر این دو پدیده، توصیه اکید می‌شود در هنگام وقوع این شرایط از چرای دام و قرارگیری در فضای باز خوداری شود.

او  در بخش دیگری از تداوم وزش باد‌های شدید شمالی تا جمعه پیش رو خبرداد و گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی را در محدوده فرودگاه این شهر به ۳۰۰۰ متر کاهش داد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار