شتاب دهی به توسعه صنایع دستی و صنعت ملیله کاری در زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان، گفت: شتاب دهی به توسعه صنایع دستی و ملیله کاری در زنجان یاری بزرگی به رونق معنوی، اشتغال و کارآفرینی خواهد داشت.

شتاب دهی به توسعه صنایع دستی و صنعت ملیله کاری در زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند در جمع صنعتگران صنایع دستی زنجان در آیین تجلیل از پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی گفت: نخستین و بزرگ‌ترین هدف شهر جهانی ملیله برندسازی برای این شهر و تمام تولیدکنندگان ملیله است.
 
ارجمند با بیان اینکه ملیله دستاورد تمدنی شهر زنجان محسوب می‌شود و افزون بر رونق کسب و کار تولیدکنندگان، برپایی نمایشگاه‌هایی تخصصی و افزایش فروش این صنایع دستی، به حتم می‌تواند نتایج فرهنگی و اجتماعی قابل توجهی برای شهروندان زنجان به دنبال داشته باشد افزود: انگیزه دادن و تشویق مردم محلی و هویت بخشی به مردم شهر یکی از اساسی‌ترین اتفاقات این ثبت بود.

او بیان داشت: آموزش نقش مهمی در ارتقای جایگاه صنایع دستی و حفظ آن دارد و تلاش می‌کنیم طی سال‌های آینده نمایشگاه‌های صنایع‌دستی بیشتری را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار کنیم.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه طرح ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های بسیار ویژه‌ای را برای استقبال از هم وطنان و گردشگران پس از شکست بیماری کرونا برنامه ریزی کرده ایم  تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌ها برای انتخاب زنجان به عنوان شهر پیشرو در بین کشور‌های عضو اکو، اجرای المان‌ها و احجام ملیله، برگزاری دوره‌های آموزشی ملیله، همکاری در نصب بنر‌های ملیله در سطح شهر از جمله اقدامات شهرداری در این زمینه محسوب می‌شود.

ارجمند گفت: ثبت یک شهر به‌عنوان شهر ملی یا جهانی صنایع دستی به عنوان میراث ناملموس آن منطقه محسوب شده و گاهی حفاظت از هویت تاریخی و جغرافیایی یک هنر به‌شمار می‌رود.
 
او افزود:کسب عنوان جامع جهانی صنایع دستی برند باارزشی است که به گفته کارشناسان نیازمند تلاشی همه جانبه از سوی دستگاه‌های مختلف، مدیریت شهری و بخش خصوصی است و می‌توان با اتکا به آن بخش زیادی از مشکلات کشور را خصوصا پیرامون صادرات، اشتغال‌زایی، ارز آوری و اشتغالزایی در شرایط تحریم و رونق تولید را رفع کرد.

ارجمند در جمع صنعتگران صنایع دستی افزود: توسعه صنایع دستی و معرفی شایسته آن‌ها در بازار‌های بین المللی، ضمن فراهم کردن زمینه جذب گردشگران علاقمند به حوزه صنایع دستی ورونق بازار این دست سازه‌های هنرمندانه، صنعت ِگردشگری کشور را تقویت می‌کند. 

او افزود: در بیلبورد‌هایی که از سوی اداره کل میراث فرهنگی برای گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی موارد مهمی، چون معرفی هنرمندان، آثار، محتوا و شکل فاخر در نظر گرفته شده است و خوشبختانه نگاه متفاوت در بنر‌ها و بیلبورد‌های این حوزه، حاکی از آن است که مجموعه میراث فرهنگی همیشه به دنبال معرفی هنرمندان زنجانی در این عرصه بوده است.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.