کشاورزان زنجانی از فرصت‌ باقیمانده برای مبارزه علیه پوره سن گندم استفاده کنند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:عملیات مبارزه با پوره سن گندم در سطح ۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی انجام شده است.

کشاورزان زنجانی از فرصت‌ باقیمانده برای مبارزه علیه پوره سن گندم استفاده کنندنبی اله بختکی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با اشاره به اینکه یکی از عوامل مؤثر در تولید بالای گندم، مبارزه با آفت سن گندم است گفت: کشاورزان از فرصت‌های باقیمانده برای مبارزه علیه پوره سن گندم استفاده کنند.

بختکی افزود: تا کنون عملیات مبارزه با آفت پوره سن گندم در بیش از ۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان اجرا شده است و پیش بینی می‌شود امسال کار مبارزه با این  آفت در مزارع استان در سطح ۹۰ هزار هکتار اجرایی شود.
 
او با اشاره به اینکه پایش و رصد مزارع توسط کارشناسان شبکه‌های مراقبت بخش دولتی و خصوصی استان در حال انجام است گفت:بر این اساس برای این که کشاورزان متحمل خسارت نشده و عملکرد مناسبی داشته باشند از فرصت باقی مانده جهت عملیات مبارزه استفاده کنند.

بختکی ادامه داد:کشاورزان در مناطق سردسیر و کوهستانی تا ۲۸ خرداد فرصت دارند تا مزارع خود را علیه پوره سن گندم  سمپاشی کنند.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پایان تاکید کرد :کشاورزان در مبارزه با آفت سن گندم بر اساس توصیه‌های کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و شبکه‌های مراقبت عمل کرده و همکاری‌های مورد نیاز را داشته باشند تا شاهد تولید محصول خوب و باکیفیت باشند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.