خطر سفر‌های اتوبوسی برای شهروندان تبریزی

ازدحام در اتوبوس‌های درون شهری تبریز، به عامل مهمی برای شیوع ویروس کرونا در این کلانشهر تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مسئولان ستاد مقابله با کرونا بار‌ها اعلام کرده اند: بالاترین سهم در انتقال ویروس کرونا در کلانشهر‌ها حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و قطار شهری است.
از طرفی آمار‌ها هم نشان می‌دهد بیشتر مبتلایان در اتوبوس‌ها و قطار شهری گرفتار شده اند.

علیرضا زالی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تنها راه مقابله با انتقال ویروس در اماکن عمومی، استفاده از ماسک است به طوری که اگر دو فرد که مقابل هم هستند، هر دو از ماسک استفاده کنند، در این صورت احتمال ابتلا به کرونا زیر ۵ درصد است.

او ادامه داد: با توجه به ماندگاری طولانی مدت کرونا، نمی‌توان به طور دائم استفاده از حمل و نقل عمومی را تعطیل کرد، اما با راهکار‌هایی همچون رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک و دستکش در داخل اتوبوس، تا حد امکان می‌توان از ابتلا و شیوع کرونا در جامعه جلوگیری کرد.

البته شواهد و قرائن و گشت و گذار در کلانشهر تبریز موید این مطلب است که اغلب مردم به رعایت دستورات بهداشتی بی توجه هستند و نگرانی‌های گذشته را در خصوص ابتلا به کرونا ندارند. بعد از گذشت سه ماه از شیوع کرونا در ایران، بازهم تنها راه قطع زنجیره ویروس، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عنوان شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار