نگهداری ۴۳۵ کودک و نوجوان در ۳۹ مرکز شبانه روزی بهزیستی استان اصفهان

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت:در حال حاضر۴۳۵ کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال در ۳۹ مرکز شبانه روزی بهزیستی استان زندگی می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی ناجی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه شیوه و راهبرد بهزیستی، سپردن و بازگرداندن نوزادان و کودکان به خانواده‌ها و بستگان نزدیک خود آنهاست افزود: تنها کودکان مجهول الهویه به متقاضیان فرزندخواندگی واگذار می‌شوند.

مجتبی ناجی با بیان اینکه برخی از متقاضیان از همان ابتدا درخواست سرپرستی دائمی دارند گفت: براساس قانون این خانواده‌ها تا دو سال باید امین موقت باشند که در صورت مراجعه نکردن خانواده کودک، می‌توانند سرپرستی طفل یا کودک را عهده‌دار شوند.

او گفت: پارسال ۴۷ کودک به متقاضیان واگذار شدند که۷۰ مورد از واگذاری‌های سال‌های قبل با توجه به گذشت ۲ سال و مراجعه نکردن خانواده‌های آنها، به سرپرستی دائمی تبدیل شد.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان گفت: در حال حاضر۴۳۵ کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال در ۳۹ مرکز شبانه روزی بهزیستی استان زندگی می‌کنند.

ناجی به آماده بهره برداری شدن ساختمان جدید شیرخوارگاه اصفهان پس از یک دهه از آغاز عملیات ساختمانی در منطقه ۱۴ خبرداد و افزود: این شیرخوارگاه با همکاری خیران و دولت ساخته شده که پذیرش ۱۰۰ کودک را خواهد داشت.

او گفت: در این شیرخوارگاه، نوزادان زیر سه سال به طور موقت نگهداری می‌شوند، ولی با توجه به فضای آن می‌توانیم کودکان سه تا ۶ سال را هم پذیرش موقت کنیم.

مجتبی ناجی افزود: این شیرخوارگاه همزمان با هفته بهزستی در اصفهان به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
افسانه کریمی
۱۶:۴۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید من همه مدارک آماده است ولی برای سرپرستی بچه ای یتیم میگویندبایدتو نوبت باشم