در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تامین اقلام بهداشتی برای بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از تامین اقلام حفاظتی برای تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

رحمان خدابندلو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به آخرین اقدامات بهداشتی ویژه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، دانشگاه‌های سراسر کشور به خصوص مراکز آموزشی علوم پزشکی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه تمام دانشجویان بازگشایی شده است.

او ادامه داد: وزارت بهداشت اقدامات لازم در زمینه تهیه اقلام حفاظتی مانند ماسک و دستکش همچنین تامین محلول‌های ضد عفونی کننده برای تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را انجام داده است و تمام دانشجویان در بدو ورود غربالگری و تب سنجی می‌شوند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد: انجام آزمایش و تست کرونا از دانشجویانی که دارای هیچ علامتی نبوده منطقی نیست، اما از دانشجویان ساکن در خوابگاه و آن‌هایی که در بالین و بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت و تحصیل می‌شوند از آن‌ها تست کرونا گرفته می‌شود.

ایجاد ردیف سرانه دانشجویی برای تامین اقلام محافظتی فردی

خدابندلو بیان کرد: وزارت بهداشت بودجه‌ای تحت عنوان سرانه دانشجویی بابت تامین اقلام محافظتی فردی و تامین محلول‌ها ضدعفونی کننده در نظر گرفته و این موضوع در حال ابلاغ به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است.

او‌ گفت: البته برخی از دانشگاه‌های علوم پزسکی کشور از قبل اقدام به تهیه تجهیزات حفاظتی ویژه دانشجویان و غربالگری اولیه آنها  کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.