پیشرفت ۲۱ درصدی طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد هم اکنون به پیشرفت ۲۱ درصدی رسیده است.

محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: طی جلسه‌ای با حضور راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، روند پیشرفت پروژه‌های فرودگاه مشهد شامل توسعه ترمینال داخلی، ساخت محوطه فرودگاه، ساختمان سپاه حفاظت، پارکینگ طبقاتی، مجموعه ورزشی فرهنگی، تاکسیوی " ارتباط دو باند پرواز هواپیما‌ها "و محوطه یخ زدایی هواپیما و نیز چاره اندیشی برای مشکل آلودگی صوتی در اطراف فرودگاه مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد از پروژه‌های اولویت دار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است که پیش بینی اعتبار آن شده و با وقفه و تعطیلی مواجه نخواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با بیان اینکه اکنون ۴۰ درصد کار پروژه فعال است ادامه داد: با پایان یافتن احداث سازه از جهات مختلف فعال می‌شوند و شاهد تسریع در تکمیل طرح خواهیم بود.

امانی بنی با اشاره به اینکه اجرای پروژه با اعتبار اولیه ۴۴۰ میلیارد ریال در تیرماه سال ۹۷ آغاز شده است، بیان کرد: طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد هم اکنون به پیشرفت ۲۱ درصدی رسیده است.

او تصریح کرد: با اتمام احداث سازه شاهد تسریع در روند اجرای پروژه خواهیم بود که پیش بینی می شود در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

قبل از شروع ویروس کرونا در ایران، فرودگاه مشهد بعد از فرودگاه مهرآباد در جایگاه دوم پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور به لحاظ تعداد پروازها، ورود و خروج مسافر قرار داشت.

انتهای پیام//م. ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.