شهردار مشهد:

شهرداری را بدون هیچ بدهی به دور بعد تحویل می‌دهم

شهردار مشهد گفت: در این مجموعه، هیچ بدهی معوق نداریم و به دور بعد بدون هیچ بدهی تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلایی شهردار مشهد در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ما بحث قطار شهری خط ۲و۳ را با چندین میلیارد تومان درحال ساخت داریم، گفت: باتوجه به این هزینه‌های میلیاردی، حتی یک ریال بدهی نداریم.

او افزود: در آبان ۹۷ که این سمت را تحویل گرفتم، شهرداری مشهد بیش از ۵ میلیارد تومان بدهی داشت که بعد از گذشت ۵ ماه، بخش عمده این بدهی پرداخت شد.

شهردار مشهد با بیان اینکه مجموعه شهرداری متولی بالا بردن اقتصاد در شهر است، ادامه داد: ظرفیت‌های اقتصادی شهر از طریق درآمد‌های پایدار و سرمایه گذاری‌ها تامین می‌شود، این در حالی است که با تعیین تکلیف ۳۰ پروژه، منابع ما در این بخش آزاد شد.
 

کلایی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۹۰پروژه در اطراف حرم مطهر رضوی درگیر حقوق مکتسبه هستند، بیان کرد: در منطقه ثامن امکان قیمت گذاری ثابت برای املاک آن نیست، تهاتر خارج از بافت انجام نمی شود و چون یک قضیه پیچیده ست، سرعت پیشرفت آن کم شده است.

 

او به سوالی که در خصوص ساخت کوه پارک در کمربند سبز جنوبی مشهد که به محیط زیست آنجا آسیب رسانده، تصریح کرد: از ۲۳ میلیون متر مکعب که برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده می شود، فقط ۲میلیون مترمکعب صرف کوه پارک می شود، چون در آنجا گیاهانی از گونه های کم مصرف کاشته شده است، ضمن اینکه قبل از ایجاد کوه پارک، مطالعات علمی لازم صورت گرفته بود.

 

شهردار مشهد تاکید کرد: ۵۲ درصد گیاهان ارتفاعات جنوب غیر مثمر و ۴۸درصد گیاهان مثمر هستند که افزایش گیاهان مثمر در برنامه ماست.


کلایی هزینه نگهداری مشهد در سال ۹۶ را روزی ۳میلیارد تومان و امروز ۱۱ میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: شیوع کرونا تاثیراتی را بر حوزه مالی شهرداری مشهد گذاشته است.

سهم دولت را چه کسی می‌پردازد؟

او افزود: شهرداری مجبور است سهم دولت را برای هزینه نیروی انسانی و نهاده‌ها در حمل‌ و نقل عمومی که افزایش یافته، بپردازد، چون دولت سهم خودش را در حوزه حمل‌ونقل عمومی پرداخت نمی‌کند، در این باره این سهم را بصورت حداقلی از مردم میگیریم.

شهردار مشهد اوراق مشارکت منتشر شده-ی قطار شهری تهران را ۹۰۰ میلیارد تومان و مشهد را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: تا شهریور پارسال این ۷۰۰ میلیارد تومان را وارد پروژه قطار شهری کردیم. اما شهرداری تهران هنوز نتوانسته از بانک پول را برداشت کند.

کلایی بیان کرد: ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به شهرداری مشهد پرداخت شد و برای احصا سایر بدهی‌ها ازدولت به سراغ مستندسازی و پیگیری رفتیم که به همین منظور ۲۰هزار میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری مشهد را احصا کردیم.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.