مدیرکل انتقال خون بوشهر:

مردم همیشه همراهمان بوده‌اند/ هر اهدا کننده خون می‌تواند جان سه نفر را نجات دهد

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: مردم هر گاه نیاز به خون وجود داشته، به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده و اجازه نداده‌اند بیماری منتظر خون بماند.

نرگس عبیدی مدیرکل انتقال خون استان بوشهر به مناسبت ۱۴ ژوئن روز جهانی اهدا کنندگان خون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شعار این روز را اهدای خون برای جامعه‌ای سالم عنوان کرد و افزود: اهدا کنندگان استان همواره همکاری خوبی با ما داشته‌اند و هر گاه نیاز به خون وجود داشته بخشی از خون خود را برای کمک به بیماران نیازمند اهدا کرده‌اند.

او ادامه داد: هر اهدا کننده می‌تواند به نجات زندگی سه نفر کمک کند، زیرا سه فرآورده از خون اهدایی او تهیه می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر بیان کرد: هر فردی که بین ۱۸ تا ۶۰ سال داشته باشد به شرط اینکه توانایی اهدا خون داشته باشد می‌تواند اهدا کننده باشد؛ البته سلامتی افراد هنگام ورود به پایگاه انتقال خون با اندازه‌گیری نبض، فشار خون و درجه حرارت بدن و پرسیدن سوال‌هایی بررسی می‌شود.

عبیدی با اشاره به اینکه بوشهر جزء استان‌های برتر در زمینه اهدا خون است، گفت: هر جامعه‌ای که اهدا کننده مستمر بیشتری داشته باشد یعنی خون سالم بیشتری در آن جامعه وجود دارد.

هیچ بیماری منتظر خون نماند

او به تاثیر کرونا درکاهش اهدا خون هم اشاره کرد و افزود: اگر چه در ابتدای شیوع کرونا مردم کمتر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند، هم خودمان و هم با کمک فعالان اجتماعی در رسانه‎ها اعلام کردیم که همه موارد بهداشتی برای حفظ سلامت اهدا کننده وگیرنده در پایگاه‌ها رعایت می‌شود و این مکان‌ها محیط‌های امنی هستند، دوباره شاهد حضور اهدا کنندگان بودیم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر تاکید کرد: با همراهی مردم هیچ بیماری در این مدت روی تخت بیمارستان منتظر خون نمانده است.

عبیدی همچنین از دارندگان همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌ها منفی دعوت کرد برای کمک به بیماران به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند و بخشی از خون خود را هدیه دهند.

او عنوان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۹ هزار نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده‌اند که هفت هزار نفر توانسته‌اند خون اهدا کنند از این میان ۳۱۱ نفرشان زن بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با دعوت از بانوان استان برای مشارکت بیشتر در اهدای خون، گفت: بانوان مطمئن باشند که پیش از اهدا، معاینه می‌شوند و اگر شرایط اهدا را نداشته باشند به طور موقت یا دائم از اهدای خون معاف خواهند شد؛ بنابراین جای نگرانی وجود ندارد و با اهدای خون دچار مشکل نمی‌شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.