رشد ۵۲.۸۴ درصدی ورود گردشگر به کشور/تیموری:۳۶۵ هزار شغل مستقیم تا پایان سال ۹۸ ایجاد شده است

ولی تیموری معاون گردشگری کشور میزان رشد و پیشرفت در تمام ابعاد حوزه گردشگری را تشریح کرد.

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی با مرور کارنامه دولت دوازدهم در حوزه گردشگری به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:در مجموع از ابتدای روی کار آمدن دولت دوازدهم تا پایان سال ۹۸ تعداد ۱۸ میلیون و ۹۵۹ هزار گردشگر ورودی به کشور داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۵۲.۸۴ درصد رشد داشته است. در این مدت درآمد حاصل از گردشگران ورودی ۲۵.۹۶ میلیارد دلار بوده است.

او افزود:در مجموع از ابتدای روی کار آمدن دولت دوازدهم تا پایان سال ۹۸، تعداد گردشگران خروجی ۲۱ میلیون و ۶۵۵ هزار نفر بوده است. تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری کشور و اقدام به تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری کشور برای افق ۱۰ ساله آینده یکی از اقدامات دولت دوازدهم در حوزه گردشگری است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تدوین و اجرای نظام جامع آموزش گردشگری کشور و توانمندسازی و آموزش تخصصی و فنی ۳۷ هزار نفر از ذی‌نفعان گردشگری، راهنمایان ایرانگردی، طبیعت‌گردی و مدیران فنی در سال ۹۷ را به عنوان یکی دیگر از اقدامات دولت دوازدهم در حوزه گردشگری برشمرد و بیان کرد:انجام تحقیقات بازار برای کشور‌های بازار هدف گردشگری و تدوین برنامه اقدام سالانه برای فعالیت، بازاریابی و تبلیغات در کشور‌های هدف جمهوری اسلامی ایران بعد از ۲۰ سال برای ۱۱ بازار هدف گردشگری (چین، عراق، آذربایجان، ترکیه، عمان، روسیه، افغانستان، پاکستان، آلمان، ایتالیا و هندوستان) یکی دیگر از اقدامات دولت دوازدهم در حوزه گردشگری به حساب می‌آید.

تیموری ادامه داد:دولت دوازدهم طراحی و ایجاد برند ملی گردشگری کشور و رونمایی از آن در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه گردشگری را در کارنامه خود در حوزه گردشگری ثبت کرده است. از موارد دیگر ثبت شده در این کارنامه می‌توان به جلب مشارکت سازمان‌های تخصصی بین‌المللی برای اجرای ۶ پروژه ملی گردشگری در کشور، لغو و تسهیل روادید با کشور‌های بازار هدف، واگذاری قانونی همه امور غیر حاکمیتی به تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری، حضور در سازمان‌های تخصصی بین‌المللی و تعیین شهر‌هایی از کشور به عنوان پایتخت گردشگری، انتخاب ایران به عنوان محور هماهنگی پنج کشور ساحلی دریای خزر و میزبانی نشست وزرای این کشور‌ها در استان گلستان برای سال آتی، راه‌اندازی پرتال جامع گردشگری ایران و الکترونیکی کردن ۳۲ فرآیند مربوط به صدور، تمدید و نظارت بر فعالیت کسب و کار‌های گردشگری با هدف تحقق حقوق شهروندی اشاره کرد.

او اعلام کرد:تعداد تأسیسات گردشگری کشور ۱۲ هزار و ۷۶۷ واحد است که از این تعداد هزار و ۸۹۳ واحد هتل هستند. از مجموع کل تأسیسات گردشگری ۲ هزار و ۱۶۹ پروژه فقط از ابتدای روی کار آمدن دولت دوازدهم تا پایان سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسیده‌اند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی افزود:تدوین پیوست گردشگری طرح‌های عمرانی بزرگ کشور، تدوین طرح ساماندهی سواحل و جنگل‌های کشور با رویکرد گردشگری، تشکیل و راه‌اندازی اتاق فکر صنعت گردشگری ایران با عضویت نخبگان دانشگاهی در سطوح ملی و استانی، طرح اعتبارسنجی، ارزیابی و رتبه‌بندی مقاصد گردشگری، تدوین و ابلاغ ضوابط درجه‌بندی هتل آپارتمان‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و بروزرسانی ضوابط هتل‌های کشور با رویکرد کیفیت خدمات از اقدامات دیگر دولت دوازدهم در حوزه گردشگری هستند.

مهمترین اقدامات دولت دوازدهم از ابتدای کار تا پایان سال ۹۸ در حوزه گردشگری

تیموری گفت:بیش از ۳۶۵ هزار شغل مستقیم شامل ۱۹۴ هزار و ۳۵۵ نفر در حوزه گردشگری، ۱۳۵ هزار و ۴۸۹ نفر در حوزه صنایع دستی و ۳۵ هزار و ۳۹۰ نفر در حوزه میراث فرهنگی از ابتدای روی کار آمدن دولت دوازدهم تا پایان سال ۹۸ ایجاد شده‌اند. از این تعداد ۳۰ هزار شغل روستایی و فراگیر بوده است.

او خاطرنشان کرد:دولت دوازدهم از ابتدای روی کار آمدنش تا پایان سال ۱۳۹۸ بیش از ۱.۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی را در هیأت سرمایه‌گذاری خارجی برای ایجاد تأسیسات گردشگری تصویب کرده و در مدت زمان مذکور تعداد ۴۴۱ طرح به ارزش حدود ۷ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان را برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی کرده است. اخذ مصوبه از اعضای هیأت وزیران برای برخورداری ورود تجهیزات تأسیسات گردشگری از معافیت گمرکی یکی دیگر از اقدامات دولت دوازدهم در حوزه گردشگری به حساب می‌آید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار