پیام تسلیت اهالی هنر در پی درگذشت محمدعلی کشاورز

با انتشار خبر درگذشت محمدعلی کشاورز اهالی هنر بار دیگر در غم فقدان یکی از پیشکسوتان این عرصه به سوگ نشستند.

پیام تسلیت اهالی هنر در پی درگذشت محمدعلی کشاورزبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی درگذشت محمدعلی کشاورز بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون برخی مسئولان فرهنگی و هنری پیام تسلیتی را صادر کردند که در ادامه آن را می‌خوانید:

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت محمدعلی کشاورز

در پیام سیدعباس صالحی آمده است:

خبر درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر استاد محمدعلی کشاورز موجب تاثر شد. مردم هنردوست کشورمان سالیان متمادی، شاهد نقش آفرینی‌های کم نظیر او در سینما، تئاتر و تلویزیون بودند و خاطره جمعی ما هرگز نام او را از یاد نخواهد برد.

اینجانب فقدان این هنرمند بزرگ را به خانواده ایشان، جامعه هنری و عموم هموطنان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال مغفرت و رحمت واسعه برای آن عزیز از دست رفته و صبر و بردباری بازماندگان محترم را خواستارم.

پیام تسلیت معاون سیما در پی درگذشت استاد محمدعلی کشاورز
متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت محمدعلی کشاورز، چهره ماندگار عرصه بازیگری، موجب تأثر و اندوه عمیق اینجانب شد. این بازیگر توانمند، یکی از ستاره‌های درخشان آسمان هنر این سرزمین بود. بازیگر متعهدی که هیچ گاه نام و یادش از ذهن و دل مردم هنردوست ایران فراموش نخواهد شد. مرحوم محمدعلی کشاورز ازجمله بازیگرانی بود که بیشتر با سیما و سریال‌های تلویزیونی شناخته شد. بدون شک کمتر کسی است که سریال «پدر سالار» را دیده باشد و بازی او در نقش اسدالله را تحسین نکرده باشد.

سریال‌های «هزار دستان»، «سربداران»، «سلطان و شبان» و «گرگ ها» نیز از دیگر مجموعه‌های تلویزیونی بودند که این بازیگر با حضور خود به آن‌ها وزن هنری بیشتری بخشید.

هجرت این بازیگر بزرگ، یک خسارت برای فرهنگ و هنر ما و به ویژه رسانه ملی محسوب می‌شود. چرا که محمدعلی کشاورز از بازیگرانی بود که تا پایان عمر، متعهدانه و بی حاشیه زندگی و فعالیت کرد.

اینجانب، درگذشت این هنرمند فقید را حضور خانواده محترم ایشان، خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان از خداوند متعال طلب صبر و برای آن هنرمند والا مقام رحمت و غفران الهی مسئلت دارم.

پیام تسلیت حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی

انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت هنرمند برجسته و پیشکسوت تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون، مرحوم استاد محمد علی کشاورز همه دوستداران هنر ایران زمین را دچار تالم و اندوه فراوان کرد.

محمد علی کشاورز سالیان سال با نقش‌ها و آثاری جاودان نقش ماندگار خود را در تاریخ هنر‌های نمایشی این مرز و بوم به یادگار گذاشت و بی تردید آسمانی شدن این هنرمند فرهیخته و متعهد، ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه هنری کشور خواهد بود.

مصیبت فقدان انسانی شریف، مردی بزرگ، هنرمندی توانا و مردمی را به خانواده ایشان، اهالی فرهنگ و هنر و مردم ایران صمیمانه تسلیت میگویم و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

پیام تسلیت حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی

در این پیام آمده است:

"فسبحان الذی بیده ملکوت کل شیءٍ و الیه ترجعون

استاد محمدعلی کشاورز، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون از میان ما پرکشید و به دیار باقی شتافت.

ترجیع بند زندگی هنری مرحوم کشاورز و مولفه مشترک نقش‌های ماندگار و متنوع او در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، مردمی بودن و الهام گرفتن از مسائل مردمان روزگار خویش بود.

فقدان این هنرمند تکرارناپذیر را به اهالی فرهنگ و هنر به ویژه اصحاب سینما تسلیت می‌گویم و از خداوند منان علو درجات برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم خواستارم. "

پبام تسلیت مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر 

در متن این پیام آمده است:
محمدعلی کشاورز از پیشکسوتان عرصه هنر‌های نمایشی کشور پس از تحمل یک دوره درد و رنج بیماری، سرانجام در واپسین روز‌های بهار دار فانی را وداع گفت و به لقاء دوست پیوست. او از نسل هنرمندان برجسته‌ای بود که متاسفانه در سال‌های اخیر یکی پس از دیگری ما را ترک می‌کنند، با این حال کارنامه درخشانی که محمدعلی کشاورز در دوران فعالیت هنری خود به‌جا گذاشت، نقش او را همواره در پس صحنه ذهن ما زنده نگاه خواهد داشت.

دلشدگان، هزارستان، کمال‌الملک، کفش‌های میرزا نوروز، مادر، ناصرالدین شاه آکتور سینما، آقای بخشدار، زیر درختان زیتون، روز واقعه تنها تعداد اندکی از آثار برجسته‌ای است که استاد محمدعلی کشاورز در آن‌ها هنرمندانه به ایفای نقش پرداخت.

بازی در نقش پدرسالار، کشاورز را به هنرمندی ماندگار در میان توده‌های مردم تبدیل کرد.

استاد محمدعلی کشاورز نمونه کم‌نظیر هنرمندی است که امروز نسل جوان هنر‌های نمایشی کشور می‌تواند از کارنامه هنری او، درس‌های بسیاری فراگیرد.

درگذشت این هنرمند گرامی را به خانواده و بازماندگان محترم ایشان و به ویژه جامعه هنری کشور تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن عزیز روحی شاد طلب دارم.

پیام تسلیت سازمان بسیج هنرمندان در پی درگذشت محمدعلی کشاورز

در متن این پیام آمده است: «محمدعلی کشاورز ازجمله بازیگران و چهره‌های ماندگار و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و یکی از سرمایه‌های ارزشمندی بود که همچون دری گرانبها و تابنده در عرصه فرهنگ و هنر ایران زمین می‌درخشید. بی شک فقدان این هنرمند خسرانی بزرگ و جبران ناپذیر برای جامعه بزرگ هنری کشور است.

ضمن عرض تسلیت به خانواده گرامی این هنرمند مردمی و محبوب و همچنین به عموم هنرمندان و هموطنان گرامی، برای بازماندگان معزز آن مرحوم صبر جمیل و برای روح پرفتوح این هنرمند پیشکسوت علو درجات را مسئلت می‌نمائیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.