مشکل سرمایه در گردش واحد‌های تولید خاویار بافق رفع می‌شود

فرماندار بافق در دیدار با رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بر ضرورت حمایت از کشاورزی دانش بنیان در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد علی شاه حسینی، فرماندار شهرستان بافق گفت: با توجه به کمبود آب و محدودیت‌های منابع آبی در استان به ویژه شهرستان بافق حمایت و گسترش کشاورزی دانش بنیان می تواند زمینه اشتغال جوانان دانش آموخته و رونق تولید را به ارمغان آورد.

او افزود: با توجه به مشکلات ابی شهرستان، حمایت و بهره برداری از مجتمع‌های گلخانه‌ای فعال در زمینه تولید صیفی جات و گیاهان دارویی علاوه بر اشتغال زایی جوانان می‌تواند زمینه  جهش تولید را نیز فراهم کند.

او با تاکید بر ضرورت حمایت از واحد‌های فراوری محصولات کشاورزی در بافق تصریح کرد: با تکمیل چرخه صنایع تبدیلی می توان در راستای پیشبرد اهداف نهاد‌های دانش بنیان قدم برداشت و از سوء استفاده‌های احتمالی به وجود آمده در این زمینه برای بازار فروش محصولات جلوگیری کرد.

شاه حسینی همچنین با اشاره به اینکه شهرستان بافق تنها مرکز پرورش خاویار در استان یزد است افزود: با مساعدت بانک کشاورزی به زودی مشکل سرمایه در گردش این واحد تولیدی رفع می‌شود.

او گفت: با برنامه ریزی ها و ‌ حمایت های انجام شده پیش بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۲۵۰ کیلوگرم خاویار در مزارع پرورش خاویار بافق استحصال شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.