استاندار هرمزگان:

برخی از مدیران و افراد خاص ابتلای خود به کرونا را کتمان می‌کنند

فریدون همتی گفت: یکی از عوامل شیوع بیماری کرونا در هرمزگان عیب دانستن ابتلا به کرونا، کتمان و پنهان‌کاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، استاندار هرمزگان گفت: بر اساس گزارش‌های دریافت شده تعدادی از مدیران، کارکنان، اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و افراد چهره و تاثیرگذار با وجود ابتلا به کرونا، با پنهان‌کاری و بدون اطلاع به اطرافیان خود، به مراودات و کار‌های خود پرداخته‌اند که این موضوع از نظر اخلاقی و قانونی هرگز قابل توجیه نیست.

فریدون همتی افزود: ابتلا به کرونا عیب نیست، اما کتمان و پنهان‌کاری آن توسط افرادی که آزمایش تست کرونای آنها مثبت اعلام می‌شود، می‌تواند حجم عظیمی از خوشه مبتلایان را تشکیل دهد و جامعه را با خطر جدی مواجه کند.

همتی گفت: یکی از مشکلاتی که در استان هرمزگان با آن مواجه هستیم، عیب دانستن اعلام ابتلا به کرونا و رعایت نکردن قرنطینه و همچنین کتمان و پنهان‌کاری از سوی افرادی است که آزمایش تست کرونای آنها مثبت اعلام می‌شود.

او افزود: در میان گروه‌های مختلف و حتی چهره‌های خاص استان، این موضوع دیده‌شده که افراد حاضر نشده‌اند با وجود مثبت شدن تست کرونا، قرنطینه را رعایت کنند و حتی به دیگران و اطرافیان خود بگویند که دارای بیماری کرونا هستند.


بیشتر بخوانید


استاندار هرمزگان گفت: برخی افراد از ارائه اطلاعات صحیح از جمله ثبت شغل واقعی خود در مراکز نمونه‌گیری امتناع می‌کنند که این اقدام در ابتدا برای اطرافیان و عزیزان خود آن فرد خطرآفرین خواهد بود.

فریدون همتی با اشاره به اینکه ارائه اطلاعات ناقص در پرسشنامه ضربه جبران‌ناپذیری به‌سلامت جامعه وارد می‌کند، افزود: افرادی که آزمایش تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام می‌شود، باید حتما قرنطینه و عدم ارتباط با دیگران را رعایت کنند تا موجب ابتلای دیگران به این بیماری نشوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.