گلاب پاشی هر روز معابر همزمان با دهه کرامت/جانمایی گل نوشته‌ها در میادین شهر

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از آماده‌سازی شهر همزمان با آغاز دهه کرامت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون شهردار مشهد در مورد برنامه‌های پیش بینی شده شهرداری مشهد در دهه کرامت گفت: با توجه به اهمیت شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران، ویژه برنامه‌های مختلفی در این دهه تدارک دیده شده است و در سطح شهر مشهد اجرا خواهد شد.

او افزود: به همین منظور در پنج میدان اصلی شامل میادین بسیج، بیت‌المقدس، شریعتی، فلسطین و امام خمینی، گل نوشته ساخته شده از گل‌های شاخه بریده و در میادین انقلاب، جانباز، لچکی خیابان سعدی و آیلند محتشمی، نوشته "ولادت خورشید هشتم مبارک" بر روی فرش گل‌های اجرا می‌شود.

معاون شهردار مشهد با اشاره به توزیع گل‌های فصلی تابستانه در مناطق مختلف شهر به تعداد ۸۰۰ هزار بوته، ادامه داد: در همین جهت ۶۰ عدد فلاورباکس در مقابل مساجد منتخب متبرک با نام حضرت معصومه و امام رضا (ع) جانمایی می‌شود.

یعقوبی با اشاره به پاکسازی مبادی ورودی شهر در محور‌های قوچان و نیشابور گفت: در این دهه، روزانه کلیه معابر منتهی به حرم مطهر همچون خیابان شیرازی، نواب، طبرسی و امام رضا در ساعات اولیه صبح گلاب‌پاشی می‌گردد.

او تصریح کرد: همچنین بیش از هزار و ۲۰۰ پرچم بر روی پل‌ها و میادین، تعویض و آذین بندی شهر به طول ۱۸۰ هزار متر انجام می‌شود.

معاون شهردار مشهد تاکید کرد: استقرار اتوبوس دیابت در ورودی نواب حرم مطهر، برگزاری جشنواره تخفیفات ۲۵ درصدی در فروشگاه‌های شهرما، جشنواره فروش میوه و تره بار اقلام منتخب به قیمت میدان بار و استقرار خودرو‌های عملیاتی آتش نشانی در محدوده حرم مطهر از دیگر اقدامات پیش بینی شده در دهه کرامت است.

یعقوبی اظهار کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در این دهه اقدام به برگزاری مسابقه‌ای ویژه آتش نشانان سراسر کشور با موضوع امام مهربانی به صورت مجازی نموده است که در پایان میزبانی از ۸ خانواده آتش نشان را به عنوان زائر امام رضا (ع) طی ۳ روز برعهده خواهد داشت.


افزایش سرویس دهی قطار شهری در شب میلاد امام رضا (ع)


او در خصوص برنامه‌های اجرایی معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک افزود: افزایش سرویس دهی و کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری در شب میلاد امام رضا (ع) به مدت یک ساعت در خط ۱ و ۲، برپایی پاتوق‌های فرهنگی هنری (گذر هنر در مترو)، تقویت خطوط اتوبوسرانی در شب و روز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به ترتیب ۳۰ دستگاه و ۷۰ دستگاه اتوبوس در محدوده حرم مطهر و سرویس دهی نماز صبح در روز ولادت امام رضا با ۴۰ دستگاه اتوبوس در محدوده حرم مطهر از جمله این اقدامات است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: نصب ۳ هزار آویز ستونی، ۱۲۰۰ بیرقی، ۱۰۰ هزار ریسه و همچنین القاب امام رضا در سطح شهر، افزایش ساعت کاری مراکز راهنمای زائر، افزایش ساعت کار مرکز تلفن خدمات گردشگری ۳۱۳۵، از اقدامات اجرایی در سازمان اجتماعی و فرهنگی می‌باشد.

یعقوبی بیان کرد: در صورت تأیید ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان، جشنواره گردشگری گناباد در بوستان کوهسنگی (آشنایی با سنن، آداب و رسوم، موسیقی)، برنامه کوه گشت با حضور شهروندان و همکاری هیأت کوه نوردی در ارتفاعات جنوب، از ساعت ۱۷ الی ۲۱، همایش دوچرخه سواری در ارتفاعات جنوب از ساعت ۱۷ الی ۲۱، جشنواره بازی‌های بومی محلی با همکاری هیأت بازی‌های بومی محلی استان، جشنواره پرواز بادبادک‌ها در ارتفاعات جنوب، ویژه برنامه‌های فرهنگی در کوه پارک ارتفاعات جنوب و برگزاری جشن‌های میلاد حضرت معصومه و امام رضا (ع) در فرهنگسرا‌های سطح شهر از سوی این سازمان اجرا خواهد شد.

او تصریح کرد: بیش از پنج هزار متر مربع اطلاع رسانی محیطی نیز با موضوع دهه کرامت در نقاط مختلف شهر اکران می‌شود.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.