یکهزار و ۱۳۵ هکتار به مزارع تولید پیاز سیستان و بلوچستان افزوده شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:کشت پیاز در این استان امسال با رشد هزار و ۱۳۵ هکتاری به چهار هزار و ۵۶۵ هکتار رسید.

محمدعلی نیکبخت رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: شرایط آب و هوایی سیستان و بلوچستان موجب شده تا برای تولید پیاز کمتر از آفت کش‌ها استفاده شود به همین دلیل محصولات تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

او  با بیان اینکه کشت پیاز از آبان آغاز شده و برداشت آن تا تیر ادامه دارد، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۶۰ تن پیاز از مزارع سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: سال گذشته سه هزار و ۴۳۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان به کشت پیاز اختصاص داشت که ۱۲۰ تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شد.

نیکبخت با اشاره به جهش تولید در سالجاری در سیستان و بلوچستان گفت: رشد گندم به عنوان محصولی استراتژیک با رشد ۲۰۰ درصدی به ۶۸ هزار و ۱۴۰ هکتار رسیده است.

او  افزود: تاکنون گندمکاران سیستان و بلوچستان ۲۰ هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل داده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین تولید کلزا در استان نیز با رشد سه برابری نسبت به سال قبل به هزار و ۵۰۰ رسیده است.

او  بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال هزار و ۴۰۰ تن کلزا در سیستان وبلوچستان تولید شود.

نیکبخت با اشاره به توزیع ۲ هزار و ۴۵۰ تن بذر اصلاح شده در بین کشاورزان استان گفت: برای کشت محصولات کشاورزی استان تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ تن بذرگندم، ۴۰ تن بذر جو، ۱۸ تن بذر ماش، ۱۶۰ تن سورگوم علوفه‌ای، ۴۰ تن بذر ذرت دانه‌ای، شبدر ۲۰ تن، کلزا ۱۲ تن توزیع شده است.

او بیان کرد: همچنین امسال ۳۳ هزار و ۵۰۸ تن انواع کور شیمیایی شامل ۲۸ هزار و ۱۴۶ تن اوره، چهار هزار و ۲۰۰ تن فسفات و هزار و ۱۶۲ تن پتاس نیز بین کشاورزان استان توزیع شده است.

هم اینک سطح زیر کشت محصوالت زراعی سیستان و بلوچستان ۱۶۷ هزار و ۵۷۶ هکتار است که پیش بینی می‌شود ۲ میلیون و ۶۷۲ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی از آن‌ها برداشت و روانه بازار مصرف شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار