نخست وزیر انگلیس: به شدت با طرح اسرائیل برای الحاق کرانه باختری مخالف هستیم

نخست وزیر انگلیس از مخالفت کشورش با طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری رود اردن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه الجزیره، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سخنانی از مخالفت کشورش با طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

وی گفت: ما به شدت با طرح اسرائیل برای الحاق کرانه باختری مخالف هستیم؛ چرا که این مسأله به نقض حقوق بین الملل منجر می‌شود.

این در حالی است که طرح رژیم صهیونیستی واکنش بسیاری از گروه‌ها و سازمان‌های بین المللی را در سراسر جهان برانگیخته است.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای، طرح الحاق کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی را نقض حقوق بین‌الملل دانسته و حمایت آمریکا از این رژیم را محکوم کردند.

امروز در بیانیه‌ای که بیش از ۵۰ نفر از کارشناسان سازمان ملل آن را امضا کرده‌اند، تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق بخش‌های فلسطین نشین کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی و حمایت آمریکا از این تصمیم محکوم شده است.

این در حالی است که مقامات اتحادیه اروپا و کشور‌های اروپایی نیز از مخالف خود با طرح الحاق کرانه باختری به مناطق اشغالی خبر داده اند. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که طرح آمریکا درباره الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی، ثبات منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مخالفت اتحادیه اروپا و اکثر کشور‌های جهان با طرح یک‌جانبه رژیم صهیونیستی در الحاق کرانه باختری در حالی ابراز می‌شود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است می‌خواهد الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را در اوایل ماه ژوئیه آغاز کند. نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد طرح پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن، پایه‌ای برای مذاکرات با فلسطینیان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار