دیدار نخست‌وزیر هند با وزیر خارجه و وزیر دفاع پس از درگیری‌ها با چین

با افزایش تنش‌ها در مرز میان چین و هند، نخست‌وزیر این کشور برای بررسی تحولات نشستی را با وزیر خارجه و وزیر دفاع تشکیل داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال بالاگرفتن تنش‌ها میان هند و چین، و کشته‌شدن ۲۰ نظامی هندی، دهلی در انتظار است تا نارندرا مودی، نخست وزیر هند، واکنشی به این موضوع نشان دهد.

ارتش هند روز گذشته اعلام کرد یک افسر نظامی و دو سرباز هندی طی درگیریِ منطقه مرزی مورد مناقشه لاداخ در دره گالوان کشته شدند و مقامات ارشد نظامی دو کشور هم‌اکنون در حال مذاکره برای رفع تنش‌ها هستند.

روز گذشته ناندرا مودی با وزیر امور خارجه و وزیر دفاع هند ملاقاتی داشت اما تاکنون هیچ واکنشی به این درگیری‌ها نشان نداده است.

پس از آن رسانه‌های این کشور تلفات نظامیان هند را ۲۰ نفر اعلام کردند.

وزارت امور خارجه چین تصدیق کردند که خشونت‌های فیزیکی در این منطقه صورت گرفته اما گفت هیچ سلاح گرمی در آن به کار نرفته است.

هند آماری از تلفات درگیری‌ها ارائه داده در حالی که چین تاکنون خبری از کشته‌ها منتشر نکرده است.

این نخستین تلفات جنگی در امتداد مرز چین و هند از سال ۱۹۷۵ است. در سال ۱۹۷۵، چهار سرباز هندی که حین گشت زنی در مرز وارد خاک چین شده بودند در منطقه تولونگ‌لا کشته شدند.

با بالا گرفتن تنش‌ها میان مرزبانان هند و چین در منطقه مرزی لاداخ از ماه گذشته، دو کشور حضور نظامی خود را در منطقه افزایش داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار