سامانه بومی مدیریت تردد کامیون در بندر بوشهر اجرا شد

سامانه مدیریت تردد کامیون به همت کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر طراحی و عملیاتی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: سامانه مدیریت تردد کامیون به منظور کنترل بهینه ‎تردد ‎ناوگان حمل و نقل به محوطه‌های بندری طراحی شده است که نتیجه پیاده سازی آن، کاهش شلوغی در مبادی ورودی و خروجی و همچنین محوطه‌های بندری این اداره کل است.

سیاوش ارجمندزاده افزود: پیش از این، در فرآیند درخواست ورود کامیون، نیاز به مراجعه صاحبان کالا یا نماینده قانونی ایشان بود، که با پیاده سازی این سامانه، همه مراحل درخواست به صورت الکترونیک و در بستر اینترنت انجام می‌پذیرد و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

او ادامه داد: این امر باعث حذف اسناد کاغذی شده و تخلفات اداری و جعل اسناد را غیر ممکن کرده است که گام مهمی در پیشگیری از قاچاق کالاست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به پوشش دهی کامل سامانه برای کالاهای عمومی، کانتینری و نفتی در هر دو رویه واردات و صادرات همه تردد‌ها در زمان پیش بینی شده به بندر ورود می‌کنند که این کار علاوه بر افزایش رضایت‌مندی مشتریان و ذینفعان بندر، باعث سرعت در فرآیند تخلیه و بارگیری کالا می‌شود.

ارجمندزاده گفت: سامانه مدیریت تردد کامیون به منظور هوشمندسازی بنادر و تحقق پیاده سازی دولت الکترونیک اجرا شده است و در آینده نزدیک، توسعه سامانه در بخش ارتباط با سایر سامانه‌های نرم افزاری سازمان‌های همکار مانند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور دریافت اطلاعات مجوز‌های تخلیه و بارگیری، صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.