گزارش/

تجلیل از مدیران برتر شهر ارتباطی با اهدای تندیس سکوت/ غیر پاسخگو‌ترین مدیران شهرداری تجلیل شدند

شهرداری تهران در حالی به برخی از مدیران خود تندیس ارتباطات داد که بسیاری از آن‌ها در بین اصحاب رسانه به مدیر سکوت معروف هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته‌ای که گذشت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به برگزاری اولین همایش مدیران برتر شهر ارتباطی تهران اقدام کرد.

اولین همایش مدیران برتر شهر ارتباطی تهران قرار بود در هفته ارتباطات برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری هر گونه جلسه و همایش در آن زمان لغو شد و در نهایت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در بیست و چهارم خرداد ماه این همایش را در سالن همایش‌های موزه دفاع مقدس برگزار کرد.

رویکرد اصلی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در برگزاری این همایش معرفی مدیران برتر ارتباطی شهرداری تهران بود تا به وسیله آن بتواند به گونه‌ای به مخاطبان القا کند شهرداری تهران پا در یک مسیر تازه گذاشته تا بتواند به وسیله آن رابطه خود با مردم را بهبود بخشد و گفتمان تازه بین خود و مردم ایجاد کند.

در اولین همایش مدیران برتر شهر ارتباطی تهران، تمامی مدیران، معاونان و شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهرداری حضور داشتند تا ببینند پس از برگزاری همایشی چند ساعته چه کسانی رتبه نخست حوزه ارتباط با مردم را اخذ می‌کند.

تجلیل از مدیران برتر شهر ارتباطی با اهدای تندیس سکوت/ غیر پاسخگو‌ترین مدیران شهرداری تجلیل شدند

نکته قابل توجه در برگزاری این همایش صحبت‌های مدعوین حاضر در جلسه بود که به اتفاق جلوگیری از عوام زدگی، گفت‌وگو و تعامل با مردم، نداشتن انتظار از بلندگو بودن برخی خبرگزاری‌ها در انتشار اخبار برخی از شهرداری‌های مناطق را از اصول مهم ایجاد ارتباط مثبت با مردم عنوان کردند؛ به عنوان مثال وقتی حناچی شهردار تهران که آخرین سخنران این همایش بود، پشت تریبون قرار گرفت، وی با اشاره به افتتاح پیاده راه شهریار گفت: زمانی که به من اعلام کردند پیاده راه شهریار آماده بهره برداری است، مطالبی از سوی برخی افراد کم توان و ناتوان عنوان شد که این پیاده راه برای آن‌ها مناسب سازی نشده و به همین علت دستور دادم تا زمانی که پیاده راه شهریار در پهنه رودکی برای آن‌ها مناسب سازی نشده، افتتاح نشود.

تجلیل از مدیران برتر شهر ارتباطی با اهدای تندیس سکوت/ غیر پاسخگو‌ترین مدیران شهرداری تجلیل شدند

شهردار تهران این‌گونه تصمیم گیری‌ها را نتایج گفت‌وگو و تعامل با مردم دانست و در ادامه گفت: ارتباط با مردم و رسانه‌ها از ارکان مهم مدیریت شهری است، اما باید به این نکته توجه کرد شکل ارتباطات به گونه‌ای رقم نخورد که در نهایت عوام زدگی ایجاد شود.

پس از اظهار نظر مدعوین که در نهایت آخرین آن‌ها پیروز حناچی شهردار تهران بود، نوبت به معرفی مدیران برتر شهر ارتباطی تهران رسید تا از دست پیروز حناچی شهردار تهران، ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران و شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران تندیس و لوایح تقدیر خود را دریافت کنند.

در ابتدای امر شهرداران برتر اولین همایش مدیران برتر شهر ارتباطی تهران معرفی شدند.

نامزد‌ها در این بخش علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ تهران، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران، رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ تهران، سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران بودند که علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ تهران با دریافت تندیس طلایی به عنوان شهردار برتر شهر ارتباطی تهران در سال ۹۹ معرفی شد.

همین انتخاب کافی بود که در بین حضار و مدعوین هم صدایی در باب چرایی انتخاب علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ تهران به عنوان شهردار برتر ارتباطی ایجاد شود، چرا که بسیاری از اصحاب رسانه تا به امروز نتوانستند با شهردار منطقه ۲۲ صحبت کنند و چرایی برخی از مشکلات موجود در منطقه را از او جویا شوند.

یکی دیگر از مواردی که پس از انتخاب علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ تهران به عنوان مدیر ارتباطی برتر عنوان شد، تغییر در لیست انتخاب مدیران برتر شهرداری در دقیقه ۹۰ بود که گویا اعمال نظر‌ها در برخی از موارد موجب شد این تندیس به علی نوذرپور برسد.

تجلیل از مدیران برتر شهر ارتباطی با اهدای تندیس سکوت/ غیر پاسخگو‌ترین مدیران شهرداری تجلیل شدند

یکی دیگر از نقاط تاریک انتخاب مدیران برتر ارتباطی را می‌توان در انتخاب علیرضا خامسیان مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ تهران به عنوان مدیر ارتباطی برتر شهر تهران در سال ۹۹ دید که با تبیین شکل جدیدی از ارتباطات به هیچ یک از معاونان شهرداری منطقه ۲۲ تهران بدون هماهنگی و با خود اجازه مصاحبه نمی‌دهد.

مصداق بارز این صحبت را می‌توان در آتش سوزی‌های اخیر در بوستان جنگلی چیتگر واقع در منطقه ۲۲ شهرداری تهران دید که علیرضا خامسیان مدیر روابط عمومی منطقه ۲۲ به معاون خدمات شهری منطقه اجازه پاسخگویی بدون هماهنگی با خود را نداد.

پس از انتخاب پر حرف و حدیث شهردار برتر در حوزه ارتباطات در سال ۹۹ نوبت به انتخاب معاونین شهردار تهران رسید که در بین معاونین شهردار صفا دیلمی معاون فنی و عمرانی، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به عنوان نامزد‌های معاونان شهردار تهران در بخش ارتباطات معرفی شدند که صفا صبوری دیلمی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با دریافت تندیس طلایی به عنوان معاون برتر ارتباطی شهرداری تهران معرفی شد.

اگر بخواهیم در بخش انتخاب معاون برتر شهرداری تهران در حوزه ارتباطات ارزیابی داشته باشیم، می‌توان گفت که هیچگاه اصحاب رسانه نتوانستند در بزنگاه‌های حساس با مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران و عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران صحبت کنند و از او مصاحبه‌ای داشته باشند.

به عنوان مثال در زمان برف سنگین دی ماه، شهر تهران به طور کامل قفل شده بود که اصحاب رسانه و خبرنگاران با تلفن همراه مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران تماس می‌گرفتند تا از او آخرین تمهیدات شهرداری تهران برای چاره گشایی و حل مشکل ایجاد شده را بپرسند و تلفن آقای معاون هیچ‌گاه برداشته نشد و پاسخی برای اصحاب رسانه وجود نداشت.

یا در مثالی دیگر عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران که به عنوان یکی از نامزد‌های برتر شهر ارتباطی معرفی شد و با دریافت لوح تقدیر از او تجلیل شد، از جمله معاونانی است که خبرنگاران و اصحاب رسانه برای طرح سوالات خود باید منتظر بمانند تا در یکی از جلسات شورای شهر تهران او در صحنه شورا حاضر شود تا بتوانند سوالات خود را به شکل حضوری از او بپرسند.

این اقدام عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که در زمان بررسی لایحه تعیین ارزش معاملاتی ملک که بسیاری از کارشناسان آن را لایحه‌ای برای کسب درآمد شهرداری معرفی کردند، هیچ پاسخی از سوی این معاون شهردار تهران و اصحاب رسانه داده نشد و تنها زمانی که آنتن زنده صدا و سیما در اختیار او قرار می‌گرفت، حاضر به گفت‌وگو بود.

پس از انتخاب معاون برتر شهردار تهران در حوزه ارتباطات نوبت به انتخاب روسای سازمان‌های برتر در حوزه ارتباطات رسید که سعید راد مدیرعامل میادین میوه و تره بار، رضا کرمی محمدی رئیس پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سید مالک حسینی رئیس رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و صدرالدین علیپور مدیرعامل مدیریت پسماند و سعید خال مدیریت سازمان بهشت زهرا (س) به عنوان نامزد‌های برتر در حوزه ارتباطات معرفی شدند که از این بین سید سعید راد مدیرعامل میادین میوه و تره بار با دریافت تندیس به عنوان مدیر برتر شهر ارتباطی تهران در سال ۹۹ معرفی شد.

از حواشی این انتخاب می‌توان به قرار گرفتن نام سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) شهرداری تهران به عنوان نامزد مدیر برتر ارتباطی اشاره کرد که در بین اصحاب رسانه به یکی از غیر پاسخگو‌ترین مسئولان مشهور است و هیچگاه تلفن خود را روی خبرنگاری بر نمی‌دارد.

تجلیل از مدیران برتر شهر ارتباطی با اهدای تندیس سکوت/ غیر پاسخگو‌ترین مدیران شهرداری تجلیل شدند

پس از انتخاب روسای سازمان‌ها نوبت به مدیران عامل شرکت‌ها در حوزه برتر ارتباطی رسید که فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو، مهدی امراللهی مدیرعامل فروشگاه‌های شهروند، علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، مجتبی توسل مدیرعامل برج میلاد تهران و حمید چوبینه مدیرعامل شهر سالم به عنوان نامزد‌های برتر در حوزه ارتباطات معرفی شدند که از میان نامزد‌ها فرنوش نوبخت به عنوان مدیر برتر ارتباطی با دریافت تندیس معرفی شد.

اگر به فهرست نامزد‌های روسای سازمان‌ها در حوزه ارتباطات نگاه کنیم می‌توان گفت غیر پاسخگو‌ترین افراد به عنوان نامزد مدیران برتر ارتباطی معرفی شدند و در نهایت فرنوش نوبخت از این میان مدیر برتر شد.

پس از انتخاب روسای سازمان‌های برتر در حوزه ارتباطات نوبت به انتخاب روسای ادارات کل و ستاد‌ها رسید که زینب نصیری رئیس اداره کل سلامت، زهرا بهروز آذر رئیس اداره کل امور بانوان، شینا انصاری رئیس اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار، مجتبی دانشور رئیس اداره کل آموزش‌های شهروندی و حسین مقدم رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو‌های تهران به عنوان نامزد‌های برتر ارتباطی معرفی شدند که از این میان زینب نصیری رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران با دریافت تندیس به عنوان مدیر برتر ارتباطی معرفی شد.

پس از انتخاب مدیران برتر در حوزه ارتباطات در سال ۹۹ غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به ابهامات اصحاب رسانه و خبرنگاران در انتخاب مدیران برتر شهر ارتباطی تهران در سال ۹۹ گفت: هیئت انتخاب مدیران برتر ۸ شاخص انتخابی را برای معرفی مدیران برتر لحاظ کردند و باید بگویم که پس از انتخاب علی نوذرپور به عنوان شهردار منطقه ۲۲ تهران به عنوان مدیر برتر ارتباطی بسیاری از افراد از او تشکر کردند.

تجلیل از مدیران برتر شهر ارتباطی با اهدای تندیس سکوت/ غیر پاسخگو‌ترین مدیران شهرداری تجلیل شدند

انتخاب مدیران برتر شهر ارتباطی از سوی هیئت انتخاب در حالی انجام شد که برای پرسیدن ساز و کار انتخاب مدیران برتر و چرایی انتخاب آن‌ها در چند نوبت با دبیر هیئت انتخاب تماس گرفته شد که باز هم پاسخی به اصحاب رسانه داده نشد.

این شکل برگزاری همایش‌ها و انتخابات پر حاشیه و در هاله‌ای از ابهام را تنها می‌توان مصداق این جمله دانست که بسیاری از مدیران برتر سال ۹۹ شهرداری تهران در حوزه ارتباطات تندیس سکوت خود را در مقابل اصحاب رسانه دریافت کردند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار