درآمدزایی شهرداری از محل پاسخ به استعلامات مراجع قضایی و انتظامی

شورای شهر لایحه‌ای دارد که بر اساس آن بهای خدمات پاسخ به استعلامات مراجع قضایی و انتظامی را در خصوص تصاویر دوربین‌های کنترل ترافیک تعیین می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی لایحه شهردار تهران با موضوع تعیین بهای خدمات پاسخ به استعلامات مراجع قضایی و انتظامی در خصوص تصاویر دوربین‌های کنترل ترافیک شهر تهران در نوبت رسیدگی در صحن شورای شهر تهران قرار دارد.

اگر این لایحه در صحن شورای شهر تهران به تصویب اعضا برسد، بر اساس این مصوبه به شهردای تهران اجازه داده می‌شود از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به اخذ بهای خدمات تهیه پاسخ استعلامات مراجع قضایی و انتظامی مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی به میزان ۸۰۰ هزار ریال به ازای هر استعلام در صورت تحویل اطلاعات در قالب ارائه لوح فشرده اقدام کند.

این لایحه دارای چند تبصره است؛

تبصره ۱؛ پاسخ به استعلامات موضوع این مصوبه از سوی شهرداری تهران منوط به مکاتبه از سوی مراجع ذیصلاح قضایی و انتظامی است.

تبصره ۲؛ شهرداری تهران مکلف است نسبت به ارائه پاسخ استعلام ظرف مدت ۴ روز اداری پس از وصول هر استعلام اقدام کند (در صورتی که در پاسخ استعلام امکان ارائه اطلاعات به دلیل فقدان داده‌های تصویری دوربین‌های ترافیکی شهر تهران مقدور نباشد اخذ هرگونه بهای خدمات ممنوع است).

تبصره ۳؛ تهران مکلف است نسبت به انجام تمهیدات لازم درباره نگهداری و ذخیره سازی داده‌های تصویری دوربین‌های ترافیکی شهر تهران به مدت حداقل یک هفته بعد از ثبت داده‌های تصویری اقدام کند.

تبصره ۴؛ پاسخ به تمام استعلامات واصله از واحد‌های مختلف شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن‌ها و همچنین کمیسیون‌های مرتبط با شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران از شمول این مصوبه مستثنا است.

تبصره ۵؛ شهرداری تهران مکلف از تمامی درآمد‌های مربوط به این مصوبه را در ردیف درآمدی مشخصه ثبت کرده و به حساب مجزا‌یی که در خزانه داری کل شهرداری تهران به نام شرکت کنترل ترافیک افتتاح می‌شود واریز کند و شرکت کنترل ترافیک موظف است مبالغ مذکور را به منظور هزینه‌های نگهداری داده‌های تصویری دوربین‌های ترافیکی شهر تهران در چهارچوب بودجه مصوب شرکت هزینه کند و گزارش اقدامات را هر ۶ ماه یکبار به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

نوع پاسخ قابل ارائه؛ طریقه مکاتبه و بدون ارائه لوح فشرده ۷۲۰ هزار ریال و پاسخ از طریق مکاتبه و ارائه لوح فشرده ۸۱۰ هزار ریال است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار