شریف‌ زاده اعلام کرد

اتصال دوربین‌های ترافیکی شهری به سامانه 125 / تهیه نوع بالگرد خاص برای سازمان آتش نشانی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اتصال سامانه 125 به دوربین‌های شهری و مشاهده ترافیک در زمان عملیات و مسیرهای جایگزین در جهت امداد رسانی سریع تر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سعید شریف‌زاده رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: ‌سازمان آتش نشانی بنا به تأکید شهرداری تهران و در راستای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و به موازات توسعه شهری موظف است توسعه سازمان آتش نشانی را برای خدمات رسانی بهتر وی در حداقل زمان ممکن در دستور کار قرار دهند. به همین منظور تا پایان سال جدید ایستگاه‌های آتش نشانی از 108ایستگاه به 120ایستگاه ارتقا خواهد یافت که این ایستگاه‌ها در حال حاضر از 15 درصد تا 65درصد تکمیل شده‌اند.

وی ادامه داد: ما برای تأمین نیرو در شهریور ماه نسبت به جذب و  استخدام 400آتش نشان برنامه‌ای را در دست اجرا داریم که این آتش نشانان پس از گذراندن دوره‌های تخصصی در ایستگاه‌ها مشغول به کار خواهند شد.

شریف‌زاده افزود: سازمان آتش نشانی خرید تجهیزات بسیار خوب و با کیفیت استاندارد جهانی را در دستور کار خود قرار داده تا بتوانیم در ارائه خدمات خوبی ارائه دهیم.
 
رئیس سازمان آتش نشانی ادامه داد:‌ از مهمترین برنامه‌های این سازمان همراه کردن بخش علمی کشور در جهت پوشش دادن نیازمندی‌های پژوهشی و تخصصی آتش نشانی می‌باشد که این  امر یکی از اهداف بلند مدت ما می‌باشد است و همچنین دومین هدف مسئله همراه کردن صنعت کشور با سازمان آتش نشانی می‌باشد زیرا اقلام و تجهیزات آتش نشانی توسط صنعت‌گران کشور تولید نمی‌شود که باید این مسئله بررسی بیشتری شود.

شریف‌زاده خاطرنشان کرد: برای این که سطح علمی سازمان‌آتش نشانی را ارتقا دهیم در رشته‌های مورد نیاز دانشجو جذب می‌کنیم که  این افراد پس از دیدن دوره آموزشی اشتغال آنان را تضمین می‌کنیم.

وی یادآور شد: تمام تلاش آتش نشانان بر این است که در حداقل زمان ممکن در حریق و حوادث حضور پیدا کنند که این امر منوط بر توسعه شهری می‌باشد زیرا این کار تنها از عهده سازمان آتش نشانی بر‌نخواهد آمد و نیاز به همراهی عمومی داریم. همچنین باید در بخش فرهنگ سازی و آموزش همگانی باید بیشتر کار شود تا سمت ایمن کردن شهر پیش برویم.

به گفته سعید شریف زاده شهر تهران شهر ایمنی نیست زیرا قدمت پایتخت به گذشته دور بر می‌گردد به همین منظور نیاز به  هماهنگی بین ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف است.

وی اظهار داشت: رشته مهندسی حریق در دانشگاه امیر کبیر و صنعتی شریف در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم به اهداف‌ علمی سازمان آتش نشانی نزدیک شویم.

شریف‌زاده مهمترین برنامه‌ای که طی هفته گذشته توسط سازمان آتش نشانی و شهرداری تهران صورت گرفته را اتصال دوربین‌های شهری به سامانه 125عنوان کرد و افزود: با توجه به ترافیک شهر تهران و تردد خودروهای آتش نشانی استفاده از دوربین‌ها می‌تواند بار ترافیکی ‌مسیرهای آتش نشانان را برای عملیات تعیین کنند تا خدمات رسانی به نحو مطلوب انجام شود.

رئیس سازمان آتش نشانی  در پاسخ سوال خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: در بازار تهران 27 ایستگاه آتش نشانی داریم اما متأسفانه نوع احداث بنا به 200 سال گذشته بازمی‌گردد که گذر این بافت‌های فرسوده برای خودروهای سنگین آتش نشانی قدری مشکل می‌باشد که به همین منظور خرید خودروهای مخصوص برای تردد در مسیر باریک در دستور کار قرار گرفته است. از دیگر برنامه‌های ما نصب سیستم  GICدر بازار تهران  است که تا 7مهر ماه این سیستم در دستور راه اندازی قرار دادیم.
 
شریف‌زاده در یادآور شد: با یگان ناجا نشستی داشتیم مبنی بر این که یک نوع بالگرد خاص برای سازمان آتش نشانی تهیه کنند که این امر در دست مطالعه می‌باشد.

رئیس سازمان آتش نشانی در پایان خاطرنشان کرد: بحث قانون مدیریت شهر تهران را به صورت پیش نویس در وزارت کشور تهیه شده که در حال پیگیری هستیم که این قانون در مجلس مصوب شود و تکلیف ایمنی شهر مشخص شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
hamed
۱۴:۵۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
خراب
آخرین اخبار