اسبقیان: جانشین سیامند رحمان شانس مدال طلا در توکیو را دارد/ وضعیت رشته‌های جدا شده از فدراسیون جانبازان و معلولین، مناسب نیست

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: جانشین سیامند رحمان، یکی از شانس‌های کسب مدال طلا در پارالمپیک توکیو است.

محمدشروین اسبقیان، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص روند آغاز تمرینات ورزشکاران جانباز و معلول، اظهار داشت: جلسات متعددی با حضور محمود خسروی وفا (رئیس کمیته ملی پارالمپیک) تا به حال برگزار کردیم و با حضور هیئت اجرایی و راهبردی، تصمیم گرفتیم در استان‌های سفید تمرینات ورزشکاران آغاز شود. درباره بحث اردو‌های غیرمتمرکز هم باید بگویم که در حضور مربیان تیم ملی، در شهریور ماه اردو‌های غیرمتمرکز ورزشکارانی که شانس کسب مدال در پارالمپیک توکیو را دارند، آغاز می‌کنیم.

جانشین سیامند رحمان شانس طلا در توکیو را دارد

او درمورد روند کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: همچنان در رشته‌های دو و میدانی و شنا و چند رشته دیگر، شانس کسب مدال برای بازی‌های توکیو را داریم. در مجمع برگزار شده استان کرمان هم درباره آمادگی منصور پورمیرزایی، جانشین سیامند رحمان، بحث شد و او به زودی راهی تهران می‌شود تا تست‌های پزشکی و آمادگی جسمانی خود را در فدراسیون جانبازان و معلولین انجام دهد. او می‌تواند یکی از شانس‌های کسب مدال طلا در توکیو باشد.


بیشتر بخوانید:


منتظر احکام هیئت رئیسه فدراسیون هستیم

اسبقیان درخصوص تعیین تکلیف انجمن شنا گفت: در هفته‌های آتی رئیس جدید انجمن شنا را معرفی می‌کنیم. باید توجه داشت که انتخاب سرپرست برای هیئت‌ها یکی از اختیارات فدراسیون جانبازان و معلولین است، اما برای تعیین رئیس، باید منتظر مجوز باشیم. در حال حاضر برای انجمن شنا ۲ گزینه مدنظر داریم که منتظر صدور احکام هیئت رئیسه فدراسیون هستیم و با برگزاری اولین جلسه هیئت رئیسه، تکلیف بسیاری از مسائل را مشخص می‌کنیم.

وضعیت برخی از رشته‌های جدا شده از فدراسیون، مناسب نیست

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین، درمورد شرایط برخی از انجمن‌های جدا شده از این فدراسیون گفت: بر اساس نظرات دوستان و روسای هیئت‌های استانی، متوجه شدیم که وضعیت برخی از رشته‌های جدا شده از فدراسیون جانبازان و معلولین، مناسب نیست. برخی از هیئت‌های استانی به این ورزشکاران و شرایط آن ها، با نگاه درجه دوم برخورد می‌کنند و حالا از ما درخواست شده تا این رشته‌ها به فدراسیون بازگردند.

باید الزامات IPC را هم مد نظر قرار دهیم

او ادامه داد: تاکنون ۳ جلسه در این خصوص برگزار شده است. یک جلسه در کمیته پارالمپیک، یک جلسه با حضور خسروی وفا در فدراسیون جانبازان و معلولین و جلسه سوم نیز در وزارت ورزش و جوانان با حضور علی نژاد، معاون وزارت ورزش برگزار شد. البته باید الزامات IPC را هم مد نظر قرار دهیم.

قرار بر نظارت میدانی شده است؛ شاید تصمیمات جدیدی بگیریم

اسبقیان گفت: طی جلسه‌ای که با علی نژاد برگزار کردیم، قرار بر نظارت میدانی در استان‌ها شده تا ببینیم وضعیت رشته‌ها به چه صورتی است. در صورت اجرا نشدن الزامات، ابتدا تذکر و در صورت اصلاح نشدن، با تدابیر اقدامات لازم، تصمیمات جدید گرفته می‌شود. البته در برخی رشته‌ها مثل تکواندو، سوارکاری و قایقرانی، اوضاع خوب است، اما باید توجه بیشتری به برخی رشته‌های دیگر داشته باشیم.

جدا شدن برخی رشته‌ها پیش از روی کار آمدن من صورت گرفته است

وی در پاسخ به این سوال که چرا از ابتدا برخی از رشته‌ها به فدراسیون‌هایی که خودشان مشکل مالی دارند، واگذار شدند، اظهار داشت: به هر حال این تصمیم پیش از آمدن من به فدراسیون جانبازان و معلولین گرفته شده است. ابتدا باید به زیرساخت‌ها توجه می‌شد، اما همین حالا هم باید توجه بیشتری به این رشته‌ها و ورزشکارانشان کنیم. به خصوص رشته‌های تنیس روی‌میز و تیروکمان که اصلا توجه خوبی از سوی هیئت‌های استانی به آن‌ها نمی‌شود.

بسیاری از فدراسیون‌های تخصصی در برطرف کردن مشکلات خودشان هم مانده‌اند

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین خاطرنشان کرد: بسیاری از فدراسیون‌های تخصصی در برطرف کردن مشکلات خودشان هم مانده‌اند و چنین جابجایی‌هایی، باعث ایجاد تعهد در آن فدراسیون‌ها شده است. باید در مدیریت خودمان ثبات داشته باشیم. البته ما در فدراسیون با همراهی کمیته ملی پارالمپیک، این موضوع را بررسی و پیگیری می‌کنیم تا نظارت کافی و سختگیرانه وجود داشته باشد و هیچ رشته و ورزشکاری دچار آسیب نشود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار