تداوم هوای گرم در استان فارس

کارشناس هواشناسی استان فارس گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، هوای گرم در ۷۲ ساعت آینده در استان ماندگار است و مردم شهرستان‌های جنوب دمای ۵۰ درجه را تجربه خواهند کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هنوز روز‌های آخر بهار روی تقویم خودنمایی می‌کند، اما گرمای هوا نشانه‌های تابستان را دارد. استان فارس نیز از اواسط اردیبهشت ماه موج گرمای بهاری را تجربه کرده به گونه‌ای که روز گذشته شهر لامرد از گرمترین نقاط کشور اعلام شد.

محسن علی‌مردانی، کارشناس هواشناسی استان فارس گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی این روز‌ها با گرمای هوا مواجه هستیم به نحوی که دیروز دماسنج لامرد به عنوان گرم‌ترین شهرستان استان دمای ۵۰ درجه را ثبت کرده است، اما پیش‌بینی مبنی بر ماندگاری هوای گرم طی ۷۲ ساعت آینده است.

او با بیان اینکه پیک گرما معمولا در تیرماه رخ می‌دهد، ولی موج گرمای بهاری از اواسط اردیبهشت‌ماه در اغلب مناطق استان حاکم می‌شود، گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، هوای گرم در ۷۲ ساعت آینده در استان ماندگار است و مردم شهرستان‌های جنوب دمای ۵۰ درجه را تجربه خواهند کرد.

علی‌مردانی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان لامرد با ۵۰ و صفاشهر با ۱۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند.

او با بیان اینکه آسمان استان تا ۴۸ ساعت آینده صاف تا کمی ابری در مناطق جنوب شرقی و برای بعداز ظهر‌ها برای اغلب مناطق وزش باد پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: در همین مدت، هوای کلان‌شهر شیراز بین ۳۸ و ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان فارس به شهروندان به ویژه افراد سالمند، کودکان و بیماران توصیه کرد برای جلوگیری از گرمازدگی در ساعات اوج گرما از حضور در فضا‌های باز خودداری کنند.

علی‌مردانی همچنین گفت: روزگذشته شهرستان لامرد به‌عنوان گرمترین نقطه در کشور نیز بوده است.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.