پزشکان ملایری پیشتازان نسخه نویسی الکترونیکی در استان همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: پزشکان شهرستان ملایر نسبت به سایر پزشکان استان در عرصه نسخه نویسی الکترونیکی پیشتاز هستند.

پزشکان ملایری پیشتازان نسخه نویسی الکترونیکی در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرجی، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در دیدار با نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از اهداف راهبردی سازمان بیمه سلامت ایران استقرار سازمان الکترونیک است که به منظور دستیابی به این هدف چهار طرح الکترونیک مشخص شده که این چهار طرح شامل استحقاق سنجی، نسخه نویسی الکترونیکی، ارجاع الکترونیک و رسیدگی الکترونیک به اسناد بیمارستانی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: ۱۴۶ هزارو ۹۴۳ نفر از مردم شهرستان ملایر در سال ۹۸ زیرپوشش بیمه سلامت بود ه اند که این رقم حدود ۱۵.۳ درصد از جمعیت بیمه شده استان است.

فرجی بیان کرد: با آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیکی تعداد ۲۴ هزارو ۹۳۵ مورد نسخه نویسی الکترونیکی و استحقاق سنجی از سوی ۵۳ پزشک در شهرستان ملایر تا پایان خرداد امسال انجام شده است که در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان، شهرستان ملایر در بحث نسخه نویسی الکترونیکی و استحقاق سنجی از نظر آماری دارای بیشترین درصد (۲۴.۱ درصد) است.

او در مورد تبدیل نسخ کاغذی به نسخ الکترونیکی در شهرستان ملایر گفت: از ابتدای آغاز طرح تا کنون ۶۰۴ مورد نسخه پیچی الکترونیکی و همچنین تعداد هزار و ۱۸۰ مورد  تبدیل نسخ کاغذی به الکترونیکی توسط داروخانه‌های شهرستان ملایر انجام پذیرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان بیان کرد: پزشکانی که به شکل الکترونیکی اقدام به نسخه نویسی می کنند، زودتر از سایر پزشکان مطالبات خود را از بیمه سلامت دریافت می‌کنند که در حال حاضر مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه امسال این دسته از پزشکان پرداخت شده است و تا دهم تیرماه حق درمان خرداد ماه این افراد هم پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.