تاکید رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بر استفاده شهروندان از ماسک

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از شهروندان خواست برای کنترل شیوع ویروس کرونا حتما از ماسک استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دکتر سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه استفاده شهروندان از ماسک برای جلوگیری از شیوع کرونا  اجباری شده است گفت: شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان همانند دیگر شهرها درگیری بالایی با ویروس کرونا دارند و اگر مردم رعایت کنند میتوان شاهد سیر نزولی بیماری در منطقه  باشیم.

او با اشاره به وضعیت قرمز جنوب غرب خوزستان افزود: موارد بستری در بیمارستان‌ها پس از سیر صعودی، تقریبا ثابت شده است .

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان  تصریح کرد:  اجباری کردن استفاده از  ماسک در آبادان دستور خوبی است اما این امر برای خرمشهر و شادگان هنوز اتخاذ نشده است بنظر بنده همه مناطق درگیر بیماری باید استفاده از ماسک را  اجباری کنند.

سلمان زاده گفت: بسیاری از شهروندان  یا بیماری کرونا را باور ندارند یا ترسی از بیماری ندارند که این مساله، بسیار خطرناک است و باید با چنین افرادی برخورد شود.

او در پایان تصریح کرد: در شرایط کنونی، مهمترین اقدامی که برای کنترل بیماری می‌توانیم انجام دهیم، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می‌باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.