دستور ترامپ برای برگزاری جشن روز استقلال آمریکا علی‌رغم شیوع کرونا!

دونالد ترامپ علی‌رغم هشدار‌ها درباره شیوع ویروس کرونا، برگزاری جشن روز استقلال آمریکا در کاخ سفید را لغو نکرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری ایندیپندنت، جشن‌های چهارم ژوئیه در کاخ سفید امسال علی‌رغم نگرانی قانونگذاران آمریکایی درباره افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و افرادی که ممکن است در این رویداد به کووید-۱۹ مبتلا شوند، برگزار خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و همسرش ملانیا ترامپ میزبان این رویداد در کاخ سفید خواهند بود. این جشن معمولاً شامل یک رژه در امتداد خیابان کانستیتوشن، برگزاری یک کنسرت در چمن کاخ و آتش بازی در نزدیکی بنای (جورج) واشنگتن خواهد بود.

جود دیر، معاون مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد: "به گفته رئیس جمهور، امسال جشن روز استقلال برگزار می‌شود و برای اطمینان از سلامتی و ایمنی شرکت کنندگان، ظاهری متفاوت از سال ۲۰۱۹ خواهد داشت. مردم آمریکا همانطور که پدران ما برای تأمین استقلال ما تلاش کردند، شجاعت و روحیه فوق العاده‌ای در مبارزه با این بیماری جهانی نشان دادند و هر دو شایسته جشن گرفتن در سالروز تولد آمریکا هستند. "

پیشتر، موریل بوزر، شهردار شهر واشنگتن، اعلام کرده بود مراسم رژه استقلال که هر ساله در چهارم ژوئیه (چهاردهم تیر) برگزار می‌شود، امسال به علت شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد.

سال گذشته، ترامپ با افزودن سخنرانی، برگزاری آتش بازی‌ در یادمان لینکلن و رژه تانک‌های نظامی و هواپیما‌های جنگی، دستور کار این رویداد را تغییر داد.

در همین حال، بسیاری از قانونگذاران دموکرات از این واقعیت که برگزاری چنین مراسمی ممکن است به افزایش شمار مبتلایان کووید-۱۹ منجر شود، ابراز نگرانی کرده‌اند. آن‌ها همچنین پیش‌بینی کرده‌اند جمعیتی که امسال برای تماشای رژه روز استقلال آمریکا در محل حاضر می‌شوند، کمتر از سال‌های قبل باشد.

دموکرات‌ها همچنین در ماه مه [اوایل خرداد] با ارسال نامه‌ای به مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و دیوید برنارد، وزیر کشور مخالفت شدید خود را با برگزاری این مراسم اعلام کردند. در بخشی از نامه آن‌ها آمده است: با توجه به بحران فعلی شیوع ویروس کرونا، ما معتقدیم برگزاری چنین مراسمی سلامت و ایمنی هزاران آمریکایی را به خطر می‌اندازد. از سوی دیگر، شیوع بیماری، رکود اقتصادی را به دنبال داشته است و برگزاری این مراسم ضروری به نظر نمی‌رسد.

رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز شنبه تجمع بزرگی را در تولسا برگزار کند، که انتظار می‌رود یکی از بزرگترین رویداد‌های آمریکا پس از شیوع ویروس کرونا در ماه مارس باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار