تردید اقتصاددانان ژاپنی نسبت به برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو

اقتصاددانان ژاپنی تردید دارند که بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بدون کشف واکسن بیماری کووید ۱۹، طبق برنامه برگزار شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا به سال ۲۰۲۱ موکول شده است، اما حالا درباره برگزاری این بازی‌ها در سال آینده نیز تردید‌هایی وجود دارد.

دو اقتصاددان ژاپنی نسبت به برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو بدبین هستند و تردید دارند مسئولان بتوانند بدون کشف واکسن ویروس کرونا، بازی‌های المپیک توکیو را طبق برنامه در سال ۲۰۲۱ برگزار کنند.

«هیروکی اوگیوارا» و «تاکیرو موریناگا» احتمال برگزاری به موقع بازی‌های المپیک را کم رنگ دانسته و ابراز نگرانی کردند که اگر خارجی‌ها تصمیمی برای سفر به ژاپن نداشته باشند، این بازی‌ها باعث تحریک اقتصاد کشور نخواهد شد.

اوگیوارا گفت: "معمولاً یک یا سه سال طول می‌کشد تا واکسن تولید شود و حتی اگر واکسنی ساخته شود، در کوتاه مدت به هیچ وجه امکان استفاده از آن در بسیاری از افراد وجود نخواهد داشت. من معتقدم ممکن است حدود سه سال طول بکشد تا اقتصاد بهبود یابد. "

این اقتصاددان ژاپنی پیش بینی کرد میزبانی بازی‌ها در سال ۲۰۲۱ باعث ضرر اقتصادی بزرگی خواهد شد.

موریناگا تحلیلگر اقتصادی سابق گروه مالی میتسوبیشی و استاد فعلی دانشگاه «دوکیو» نیز با تایید اظهارات هموطنش، گفت: سرمایه گذاری اضافی، حدود ۲.۸ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و ساده سازی این رویداد هم بیش از ۹۳۵ میلیون دلار هزینه می‌طلبد.

این استاد دانشگاه گفت: "لغو بازی‌های المپیک ضرر ژاپن  را به حداقل می‌رساند."

او معتقد است که انتقال بازی‌ها به سال ۲۰۲۲ زمان مناسبی را برای یافتن واکسن و توزیع آن فراهم خواهد کرد.

پیش از این «جان کوتس»، مسئول ارشد کمیته بین المللی المپیک و رئیس کمسیون هماهنگی المپیک توکیو ۲۰۲۰ هم عنوان کرده بود که برگزاری المپیک ۲۰۲۰ منوط به کشف واکسن کرونا است.

تا به امروز، بیش از ۸.۸ میلیون مورد ابتلا به کووید ۱۹ تأیید شده که منجر به کشته شدن بیش از ۴۶۳ هزار نفر شده است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.