در اظهاراتی تحریک‌آمیز،

ترامپ باز هم کرونا را ویروس چینی نامید

رئیس‌جمهور آمریکا در اولین گردهمایی خود پس از شیوع کرونا، بار دیگر این ویروس را ویروسی چینی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لس آنجلس تایمز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین گردهمایی انتخاباتی خود در شهر تالسا در ایالت اکلاهما در صحبت‌هایش درباره ویروس کرونا بار دیگر نشان داد علیرغم گستردگی اعتراضات به نژادپرستیِ نهادینه شده در بطن آمریکا، دست از خودبرتربینی برنداشته است.

ترامپ در سخنرانی خود درباره ویروس کرونا بازهم این ویروس را «ویروس چینی» دانسته و با طعنه گفت: من آن را «کونگ فلو» می‌نامم. [کونگ فو، نام یکی از هنر‌های رزمی که در معنای عام کلمه در زبان چینی به معنای مهارت است و برای ماهر بودن در کاری استفاده می‌شود]


بیشتر بخوانید: 

ترامپ مدعی عملکرد فوق‌العاده‌اش در قبال کرونا شد / خیلی خوش‌شانس هستید که من رئیس‌جمهور هستم!


او همچنین باز هم تذکر داد و گفت تست کرونا شمشیری دولبه است «زمانی که تست بیشتری انجام شود، مبتلای بیشتری هم تشخیص داده می‌شود».

او انجام تست کرونا از ۲۵ میلیون نفر را عاملی برای تعداد مبتلایان بالا در کشورش خواند و گفت از آلمان، کره جنوبی و دیگر کشور‌ها هم بیشتر تست صورت گرفته است.

تاکنون ۸,۹۲۱,۳۸۵ مبتلا به ویروس نوع جدید کرونا در سطح جهان اعلام شده که از این میان آمریکا با دارا بودن حدود ۲ میلیون و پانصد هزار نفر در رأس آمار جهانی کشور‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار