بسته اخبار حوادث یکم تیرماه ۹۹؛

دستگیری آدم ربایان ۳۰۰ هزار دلاری در زاهدان/ رهایی نوجوان ۱۳ ساله پس از ۵۰ روز اسارت

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه یکم تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهمترین حوادث امروز یکشنبه یکم تیرماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۴ آدم ربا در زاهدان 

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان با دستگیری ۴ آدم ربا، نوجوان ۱۳ ساله پس از ۴۸ روز اسارت از چنگال آدم ربایان آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

سردار"محمد قنبری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در تاریخ دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری، در پی اعلام ربایش نوجوانی ۱۳ ساله در محدوده خیابان "آزادگان" شهر زاهدان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در صحنه و با انجام تحقیقات میدانی صورت گرفته در محل، مشخص شد ۴ سرنشین یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با سر و صورتی پوشیده و با تهدید سلاح سرد این نوجوان را به زور سوار بر خودروی خود کرده و به سرعت از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه انگیزه آدم ربایان از ربایش این نوجوان اخاذی از خانواده او بوده است، تصریح کرد: یک روز بعد از ربایش این نوجوان آدم ربایان با خانواده او تماس گرفته و در قبال آزاد سازی اش مبلغ ۳۰۰ هزار دلار درخواست می‌کنند.

سردار قنبری در ادامه بیان کرد: تلاش پلیس برای رهایی فرد ربوده شده و دستگیری آدم ربایان ادامه داشت تا اینکه مأموران با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام یک سری اقدامات تخصصی هویت یکی از آدم ربایان را مشخص و چند روز قبل با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه او را دستگیر می‌کنند.

او ادامه داد: با دستگیری این فرد علاوه مشخص شدن محل اختفای نوجوان ربوده شده، هویت ۳ همدست دیگر او نیز روشن می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: سرانجام روز گذشته تیم‌های عملیات ویژه پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وارد عمل شده و ضمن دستگیری آدم ربایان، نوجوان ربوده شده را پس از ۴۸ روز اسارت صحیح و سالم از چنگال آن‌ها آزاد کردند.

سردار قنبری با اشاره به توقیف خودروی پژو ۴۰۵ استفاده شده در این آدم ربایی خاطر نشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۲۹۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۲۹۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور خبر داد.

سردار "محمد قنبری  گفت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با قاطعیت و جدیت تمام، در سیستان و بلوچستان به اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب ۳۳ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۶ دستگاه تریلی سوخت کش و ۱۵ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، ۲۹۲ هزار و ۲۵۲ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را شامل ۲۰۶ هزار و ۶۴ لیتر گازوئیل، ۴۱ هزار و ۲۳۸ لیتر بنزین، ۱۴ هزار و ۹۵۰ لیتر قیر و ۳۰ هزار لیتر سایر فرآورده‌های نفتی کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به توقیف ۲۱ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۵۹ فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او با تأکید به برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، بیان داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

دستگیری ۱۳ سارق و کشف ۲۱ فقره سرقت در" زابل"

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۱۳ سارق و کشف ۲۱ فقره سرقت در اجرای مرحله سوم طرح ذوالفقار خبر داد.

سرهنگ "غلامرضامیرشکاری  گفت: مرحله سوم طرح ذوالفقار، با هدف پیشگیری از وقوع انواع سرقت و کنترل سارقان سابقه دار به مدت یک هفته در سطح شهرستان زابل به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح مأموران پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی، ضمن دستگیری ۱۳ سارق سابقه دار، ۲۱ فقره انواع سرقت را شامل: ۸ فقره سرقت اماکن خصوصی، ۷ فقره سرقت محتویات داخل خودرو و ۶ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان کشف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان زابل عنوان کرد: دستگیری ۱۳ خرده فروش موادمخدر و کشف ۵۱ کیلو موادمخدر، از دیگر نتایج این طرح بود.

سرهنگ میرشکاری در پایان با اشاره به تداوم این طرح در هفته‌های آتی از شهروندان خواست به منظور ارتقای امنیت عمومی هرگونه اخبار و اطلاعات خود را درخصوص سارقان و فروشندگان مواد مخدر با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کلاهبرداری در پوشش آگهی‌های استخدامی در شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری در پوشش آگهی‌های استخدامی در فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ حسن کیخا رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان  گفت: افزایش بیکاری در جامعه باعث شده تا مجرمان سایبری از این امر سوء استفاده کرده و با انتشار آگهی‌های استخدام به سرقت اطلاعات یا سوءاستفاده‌های مالی از جوانان جویای کار روی آورند.

وی تصریح کرد: ترفند مجرمان سایبری برای به دام انداختن افراد جویای کار بدین‌صورت است که با انتشار آگهی استخدام با درآمد بالا، بیمه و... این افراد جویای شغل را فریب داده و از آن‌ها سوء‌استفاده می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کلاهبرداران با این روش در گام اول از فرد رزومه اطلاعاتی فردی و کاری می‌خواهند که در پی جمع‌آوری این اطلاعات در گام بعدی با ارائه شماره حساب یا هدایت آن‌ها به سایت‌های جعلی و درگاه‌های بانکی فیشینگ برای واریز وجه آزمون استخدامی از آن‌ها سوءاستفاده‌های مالی می‌کنند.

سرهنگ کیخا با توجه به سابقه این‌گونه کلاهبرداری‌های به افراد جویای کار توصیه کرد قبل از واریز هر‌گونه وجهی به حساب‌های اعلامی از سوی این افراد و یا واریز از طریق درگاه‌های جعلی بانکی در خصوص شرکتی که آن‌ها آگهی استخدام داده‌اند تحقیق کنید ببینید وجود خارجی دارد یا نه اگر دارد واقعا این شرکت آگهی کرده، یا تحت نام و برند آن‌ها این تبلیغات دورغین انجام شده است.

رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تبلیغات، پیشنهاد‌های فریبنده وحقوق‌های غیر متعارف در فضای مجازی ممکن است دامی برای متقاضیان کار بوده و صرفا درج یک شماره تلفن و آدرس‌های گمراه کننده می‌باشد، حتما به صورت حضوری قبل از استخدام با صاحب آگهی ملاقات کنند و از محل فعالیت وی مطلع شوند و در صورت اطمینان از صحت موضوع، اقدامات بعدی را انجام دهند.

سرهنگ کیخا از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار