از سرگیری حملات ائتلاف بین المللی در عراق

ائتلاف بین المللی بار دیگر حملات خود را در عراق از سر گرفت.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا بار دیگر حملات خود را در عراق از سر گرفت و امروز یکشنبه به چندین هدف متعلق به داعش در استان صلاح الدین واقع در شمال بغداد حمله کرد.

«رسانه امنیتی عراق» در بیانیه‌ای امروز اعلام کرد هواپیما‌های ائتلاف بین المللی حملاتی هوایی را در چارچوب عملیات صلاح الدین در شمال کشور به انجام رساندند که منجر به تخریب ۸ تونل شد که از سوی گروهک‌های تروریستی داعش مورد استفاده قرار می‌گرفت.

طبق اعلام این بیانیه، این عملیات پس از آن انجام می‌گیرد که بیش از یک ماه بود پشتیبانی‌های هوایی برای نابودی گروه تروریستی داعش در استان‌های آزاد شده شمال و غرب عراق متوقف شده بود.

ائتلاف ضد داعش روز پنجشنبه نیز در بیانیه‌ای کوتاه از انجام حملات شدید به مخفیگاه‌های تروریست‌های داعش از سوی جنگنده‌های فرانسوی در روستای «مزیریر» وابسته به شهرستان الحویجه در کرکوک واقع در شمال عراق خبر داده بود.

گفتنی است نیرو‌های ائتلاف بین المللی پس از شکایت بین المللی دولت عراق علیه تجاوزات آمریکا، اقدام به کاهش پایگاه‌های خود در این کشور کرده اند.

این در حالی است که بغداد و واشنگتن هم اکنون در حال انجام مذاکراتی برای خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق هستند. در بیانیه‌ای که چندی پیش از گفتگو‌های دو طرف منتشر شد، آمده بود: آمریکا و عراق تشخیص داده‌اند که در سایه پیشرفت‌های قابل‌توجه در زمینه حذف تهدید داعش، آمریکا ظرف ماه‌های آینده به کاهش حضور نیرو‌های نظامی خود در عراق ادامه خواهد داد. همزمان با تمرکز دو طرف روی ایجاد یک رابطه امنیتی دوجانبه و مبتنی بر منافع دوجانبه، رایزنی‌ها با دولت عراق درباره وضع نیرو‌های باقی‌مانده در عراق ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۲ تير ۱۳۹۹
از اون صد تا اف ١٦ كه ده ساله وعده اش رو به عراقيا ميدن چه خبر ؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۴۳ ۰۱ تير ۱۳۹۹
تمام این مناطق قبلا توسط حشد پاکسازی شده بود.
ائتلاف در حال بر گذاری یک شوآف است تا حضور نامشروع خود در منطقه و عراق را مشروع و مفید جلوه دهد.
آخرین اخبار